جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - Fri, 17th May 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,412.28
طلای 18 33,642,000
سکه امامی 407,030,000
بهار ازادی 379,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
10 غذای محلی خرمشهر که طعم فراموش‌نشدنی دارند
بروزرسانی: 21:12

10 غذای محلی خرمشهر که طعم فراموش‌نشدنی دارند


بندر خرمشهر از شهرهای استان خوزستان است که یکی از بهترین مقصدهای گردشگری غذایی در جنوب کشور محسوب می‌شود. اگر قصد خرید بلیط قطار خرمشهر و سفر به این شهر را دارید، توصیه می‌شود که حتما به رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی این شهر سری بزنید و انواع غذاهای خوش‌عطر‌و‌طعم محلی را امتحان کنید. باوجود این‌که خطه جنوب و شهر زیبای خرمشهر تنوع بی‌نظیری در پخت انواع غذا و دسرها دارند؛ اما در ادامه، تنها به معرفی ۱۰ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای این شهر می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

قلیه‌ماهی

مگر می‌شود شخصی به فکر سفر و تهیه بلیط پیش فروش قطار خرمشهر باشد و به غذاهای محلی آن ازجمله قلیه‌ماهی فکر نکند؟ این غذا یکی از معروف‌ترین خورشت‌های جنوبی متعلق به استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان بوده که در خرمشهر نیز با دستور پخت متفاوتی طبخ می‌شود. گشنیز، شنبلیله، تمرهندی، ادویه‌جات، پیاز و ماهی ازجمله مهم‌ترین مواد اولیه این غذای تند جنوبی هستند که برای پخت آن باید حتما از ماهی‌های شیر، هامور، شوریده، سنگ‌سر، راشکو و حلوای سیاه استفاده شود. پیشنهاد می‌شود که برای سفارش اولین غذای خرمشهری، قلیه ماهی را انتخاب کنید.

ماهی تنوری صُبوری

هر فردی که به فکر سفر به خطه جنوب کشور و تهیه پیش فروش بلیط قطار باشد، حتما می‌داند که ماهی غذای اصلی و محبوب مردم خرمشهر است. ماهی صبور یکی از خوشمزه‌ترین ماهی‌های جنوب است که آن را با روش‌های مختلف کبابی، تنوری و همراه با برنج سرو می‌کنند. اگر گذرتان به یکی از رستوران‌های محلی خرمشهر افتاد، حتما ماهی تنوری صبور را با دورچین خرما و سبزیجات سفارش دهید. مطمئن باشید که طعم لذیذ این غذا را هرگز فراموش نخواهید کرد.

ماهی شکم‌پر

ماهی شکم‌پر یکی دیگر از غذاهای اصیل مردم خوزستان و خرمشهر است که طعمی بسیار متفاوت و خوشمزه دارد. با این‌که این غذا را می‌توان با ماهی‌های مختلفی آماده کرد؛ اما جنوبی‌ها از ماهی حشو برای طبخ این غذا استفاده می‌کنند. سیر، تمرهندی، سبزیجات و ادویه‌های مخصوص محلی، از دیگر مواد لازم برای پخت این غذای محبوب محلی هستند. اگر از شهرهای شمالی کشور قصد سفر به خرمشهر و تهیه بلیط پیش فروش قطار را دارید، بد نیست بدانید که جنوبی‌ها برخلاف مردمان شمال، از گردو و رب‌انار برای پخت این غذا استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین، حتما یک وعده ماهی شکم‌پر جنوبی نوش‌جان کنید.

امگشت

اگر با میل‌کردن ماهی‌های تیغ‌دار جنوبی مشکل دارید، امگشت پلو یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. این غذا که با تن‌ماهی سرو می‌شود، در بین مردم خرمشهر بسیار پرطرفدار است. امگشت درواقع پلویی مخلوط از سبزی‌های معطر، کشمش، تن‌ماهی، ادویه مخصوص، نمک و فلفل است که طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه دارد. کشمش استفاده‌شده در پخت این غذا طبع آن را گرم می‌کند؛ بنابراین، با خیال راحت می‌توانید غذای خود را نوش‌جان بفرمایید.

آش گوشت و بلغور

آش گوشت و بلغور یکی دیگر از غذاهای بسیار سنتی و اصیل ایرانی است که در خرمشهر نیز با دستور پخت متفاوتی آماده می‌شود. اگر تاکنون این غذا را میل نکرده‌اید، باید بدانید که در پخت آن از بلغور گندم، آب قلم، گوشت، سبزی آش، نخود، عدس، لوبیاچیتی، پیازداغ، نعناداغ، نمک و ادویه استفاده می‌شود.

مردم جنوب برای پخت این غذا ابتدا نخود و لوبیای خیس‌خورده را به مدت یک ساعت می‌جوشانند و پس از آن عدس، بلغور گندم، آب قلم و کمی پیازداغ را به ترکیبات اضافه می‌کنند. حدود ۳۰ دقیقه بعد، نوبت به اضافه‌کردن سبزی آش می‌رسد. پس از آن‌که غذا به‌خوبی جا افتاد و به‌اصطلاح لعاب انداخت، به آن سیرداغ و نعناداغ نیز اضافه می‌کنند. این غذا را با نان یا به‌تنهایی می‌توانید نوش‌جان کنید.

نافله

یکی دیگر از غذاهایی که بعد از تهیه پیش فروش بلیط قطار خرمشهر و سفر به این شهر تماشایی باید آن را نوش‌جان کنید، نافله است. مردمان جنوب برای تهیه این غذای سنتی و اصیل از گوشت چرخ‌کرده، آرد نخودچی، پیاز، شکر، سرکه، نعناع خشک، آب و ادویه استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که طعم این غذا شیرین و ملس است؛ بنابراین، به‌خوبی با هر نوع ذائقه‌ای سازگار خواهد بود. بد نیست بدانید که این خورشت لذیذ جنوبی به‌همراه برنج سرو می‌شود.

فلافل و سمبوسه

اگر هوس چشیدن طعم بی‌نهایت خوشمزه و متفاوت فلافل و سمبوسه جنوبی را کرده‌اید، بی‌درنگ بلیط پیش فروش قطار خرمشهر را خریداری کنید و عازم سفر به این شهر شوید تا علاوه‌بر میل‌کردن این غذاهای اصیل جنوبی، سایر غذاهای محلی خرمشهر را امتحان کنید. برای سفارش این غذاها لازم نیست که به گران‌ترین رستوران‌های شهر بروید، در گوشه‌گوشه خرمشهر و سایر شهرهای جنوبی، دکه‌های غذاهای خیابانی را مشاهده خواهید کرد که طعم ساندویچ‌های آن‌ها بسیار لذیذ است.

خورشت بامیه

شاید با دیدن نام خورشت بامیه در لیست غذاهای محلی خرمشهر کمی تعجب کرده باشید؛ چراکه این غذاها در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان و فارس نیز طبخ می‌شود. آنچه میل‌کردن این غذا را در خرمشهر واجب می‌کند، طعم فوق‌العاده متفاوت آن است که شاید تابه‌حال امتحان نکرده باشید. طعم این غذا در رستوران‌های جنوبی کمی تندوتیز است.

ماسوا

ماسوا یکی دیگر از قدیمی‌ترین غذاهای محلی استان خوزستان است که شباهت زیادی به آش دوغ دارد و همچنین در استان‌های دیگر کشور مانند لرستان و ایلام نیز پخت می‌شود. برنج، دوغ‌محلی، پیاز، نمک، فلفل، پونه، زردچوبه و روغن حیوانی ازجمله مواد اولیه این غذای خوش‌عطر و طعم هستند که وجود دوغ محلی اصلی‌ترین دلیل طعم فوق‌العاده این آش محلی است. ازآنجایی‌که در طبخ این غذا از دوغ زیادی استفاده می‌شود؛ بنابراین، منبع خوبی برای دریافت کلسیم است. پیشنهاد می‌شود که بعد از میل‌کردن این غذا، دو حبه خرما نوش‌جان بفرمایید.

راهنمای خرید بلیط قطار خرمشهر

قبل از خرید و رزرو نهایی بلیط قطار خرمشهر، بهتر است که علاوه‌بر غذاهای محلی آن با جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا نیز آشنایی پیدا کنید تا سفری خوب و خاطره‌انگیز در انتظار شما باشد. سایت اینترنتی فلای تودی با ارائه انواع بلیط های قطار و هواپیمای سفر به خرمشهر در کنار شماست تا علاوه‌بر مدیریت هزینه‌های سفر خود، خریدی خوب و معتبر را تجربه کنید. کارشناسان سایت نیز در هر گام از فرآیند خرید همراه شما هستند تا برای خرید بلیط و همچنین رزرو بهترین هتل‌های خرمشهر با کوچکترین مشکلی روبه‌رو نشوید.










 
اخبار داغ:
دانلود قانونی قسمت ۹ سریال جنگل آسفالت
پرسپولیس؛ گزینه ای مناسب برای خط حمله
آبروریزی مجری پرسپولیسی در روز روشن / پای فردوسی پور به پرونده فساد فوتبال ایران باز شد / میثاقی کار خودش را کرد / استقلالی ها سور دادند!
جهانگیر کوثری قهرمان لیگ را پ‍یش بینی کرد؛ استقلال یا پرسپولیس؟
تاریخ افزایش 40 درصدری حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1403
مبلغ یارانه نقدی اردیبهشت 1403 دهک های 4تا9 افزایش یافت؟ | زمان دقیق واریز یارانه
خبر بد برای استقلال | جام از دست نکونام پرید | غول دو آتیشه در راه پرسپولیس | اوسمار کار خودش را کرد
خبرورزشی گردی| افشاگری نکونام: پرسپولیس 500میلیون بیشتر از استقلال می داد/ حاضر بودند 60 درصد قرارداد 2 ساله را ابتدای کار بدهند!
جدول واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بانک رفاه
این مرد تهرانی این توالت عمومی را به جایی عجیب و باورنکردنی تبدیل کرد/ عکس
خبر مهم نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان
ماجرای بازداشت 115 زن و 146 مرد یک تیم شیطان پرستی در غرب تهران + جزییات
انتقاد هاشمی نسب از کری های معمول؛ دروازه بان پرسپولیس مگر سال 52 بوده که 6 نشان می دهد؟!
قتل راننده اتوبوس در جایگاه سوخت الیگودرز
کارگران هنوز منتظر افزایش حق مسکن هستند
مخالفت امام جمعه سمنان با یک مصوبه جنجالی مجلس
پیش بینی بورس فردا 29 اردیبهشت 1403 / سقوط بازار سرمایه ادامه دارد؟
واکنش متفاوت علم الهدی به سیل در زمان دو رییس جمهور مختلف / دوره روحانی: نتیجه مدیریت فرصت طلبانه، ایجاد نکبت و نغمت برای مردم است؛ سیل قابل مدیریت و مهار بود / دوره رییسی: وقوع این سیل یک بلای طبیعی بود؛ نباید از موضوعات دلگرم کننده در بحران اخیر غافل شد
فوری//پرداخت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه با آپشن طلایی | حقوق بازنشستگان با آپشن 870/000 هزار تومانی تپُل شد!
دستمزد این قاتل پهپادها ارزان است +عکس
داستانی عبرت آموز؛ حکایتی از اهمیت توجه به سلامتی

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
تامین اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش
آموزش و پرورش
بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشستگان کشوری
همسان سازی حقوق
مشکلات معیشتی
افزایش حقوق
یارانه نقدی
لایسنس
محمد اسماعیل شیخانی
انجدان
دیمونا
استیلی
خادم زوار اربعین
مدافع لیورپول
دوست علی
شرق استان تهران
کشف دلار قاچاق
حسن مهری
هویت
چاپ سه بعدی
هفته های اول
استخرگاه
فشم
عبدالقادر گیلانی
سن ژرمن
_بافت
 اکرم عفیف
احسان قاضی زاده هاشمی
تنظیم بازار
هزار تومانی
مهدی فضائلی
فساد فوتبال
مشکلات معیشتی معلمان
دروازه بان پرسپولیس
قانون تامین اجتماعی
استقلال و پرسپولیس
وزارت جهاد کشاورزی
هواداران پرسپولیس
عادل فردوسی پور
امام جمعه سمنان
رژیم صهیونیستی
باشگاه استقلال
دو تیم استقلال
شهرداری گرگان
پرداخت معوقات
رامین رضاییان
امواج رادیویی
جمهوری اسلامی
نماینده مجلس
جهاد کشاورزی
اقتصاد ایران
بازار سرمایه
مصوبه جنجالی
تیم استقلال
تعطیلی شنبه
خرید تضمینی
جایگاه سوخت
عادل فردوسی
سازمان تامین اجتماعی
صندوق های بازنشستگی
رقابت های لیگ برتر
وزارت جهادکشاورزی
پیشکسوتان استقلال
برنامه هفتم توسعه
سرویس های بهداشتی
نیروهای مسلح یمن
جایگاه های سوخت
اوستون اورونوف
نمایندگان مجلس
استان مازندران
تمرین پرسپولیس
امام جمعه مشهد
جاذبه گردشگری
سانحه رانندگی
سامانه دانلود
نماینده آباده
سرویس بهداشتی


 





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.