چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - Wed, 15th May 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,360.48
طلای 18 33,476,000
سکه امامی 404,970,000
بهار ازادی 377,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
چطور بفهمیم باتری یو پی اس چند سال عمر می کند؟
بروزرسانی: 08:15

چطور بفهمیم باتری یو پی اس چند سال عمر می کند؟


 

 

باتری یو پی اس چند سال عمر می‌کند؟ یکی از سوالاتی که برای مصرف کنندگان باتری یو پی اس وجود دارد، این است که طول عمر باتری‌های یو پی اس چقدر می‌باشد؟ درحقیقت چه زمانی یک باتری یو پی اس، کیفیت و عملکرد اولیه را ندارد و عمر آن به پایان رسیده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که مدل و نوع باتری یو پی اس را متناسب با نوع مصرف و نیاز خود انتخاب نمایید تا به اندازه‌ای که نیاز دارید، باتری یو پی اس پاسخگوی شما باشد و طول عمر مناسبی داشته باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا با پاسخ سوال باتری یو پی اس چند سال عمر می‌کند؟ آشنا شویم.

طول عمر باتری یو پس اس چقدر است؟

در صورتی که یک باتری یو پی اس از یک برند معتبر را خریداری کنید و به سراغ باتری‌های یو پی اس باکیفیت بروید، این باتری‌ها دارای 12 سال عمر و ماندگاری خواهند بود. حتی برخی از باتری‌های یو پی اس که توسط برندهای تولید کننده ایرانی و خارجی معتبر تولید می‌شوند، دارای طول عمر بالاتری نیز هستند.

در رده دوم، باتری‌های یو پی اسی قرار دارند که از طول عمری بین 10 الی 12 سال برخوردار می‌باشند. این باتری‌ها نیز در رتبه بندی دوم از نظر طول عمر قرار دارند. دسته سوم نیز باتری‌های یو پی اسی هستند که دارای قیمت کمتری می‌باشند و طول عمر کمتری را نیز دارند؛ به طوری که بین 6 الی 10 سال عمر می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که این دسته از باتری‌ها عملا با رسیدن به طول عمر 8 الی 9 سال، کارایی و عملکرد خود را از دست می‌دهند.

در نهایت نیز برخی از باتری‌های یو پی اس در بازار موجود هستند که جزو ارزان‌ترین باتری‌ها به شمار می‌روند؛ به همین دلیل نیز دارای طول عمر کوتاهی در حد سه الی 5 سال هستند. این دسته از باتری‌ها نیز برای کسانی مناسب می‌باشند که نیاز به باتری یو پی اس برای یک بازه زمانی محدود را دارند. این باتری‌ها به دلیل برخورداری از دوره کارکرد کمتر، دارای نرخ پایین‌تری نیز هستند.

در طول عمر باتری های یو پی اس چه عواملی تاثیرگذار است؟

در میزان عمر باتری‌های یو پی اس، فاکتورهای دیگری نیز تاثیرگذار می‌باشند. در ادامه پیرامون برخی عوامل تاثیرگذار در طول عمر باتری‌های یو پی اس، توضیحاتی را آورده‌ایم.

  • برند تولید کننده باتری یو پی اس

برند تولید کننده در عمر و عملکرد نهایی باتری‌‌های یو پی اس تاثیرگذار هستند. قطعا در صورتی که باتری توسط یک برند معتبر تولید شده باشد، طول عمر بالایی را نیز خواهد داشت.

  • شرایط آب و هوایی

همینطور در صورتی که باتری در شرایط آب و هوایی گرمسیری و یا در هر جایی که دمای هوا بالاست، قرار داشته باشد، ممکن است طول عمر آن نسبت به طول عمر پیش بینی شده برای آن کمتر باشد.

  • اصلی و یا تقلبی بودن باتری

گاهی افراد از مراکز غیرمعتبر و فروشگاه‌های متفرقه، باتری یو پی اس را خریداری می‌کنند. به طوری که باتری که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، تقلبی است. در صورتی که باتری یو پی اس، تقلبی باشد، در مقایسه با نمونه اصلی خود، عمر و ماندگاری کمتری را خواهد داشت. بنابراین در هنگام خرید، باید به این ویژگی توجه داشته باشد. با خرید یو پی اس از مراکز معتبر، می‌توانید از اصل بودن باتری یو پی اس و بالا بودن طول عمر آن اطمینان داشته باشید.

  • زمان شارژ

در نهایت از دیگر موارد تاثیرگذار در عمر و ماندگاری باتری‌ها، می‌توان به زمان شارژ آن‌ها اشاره کرد. زمان شارژ باتری‌ها یک فاکتور مهم در ماندگاری این نوع باتری به شمار می‌روند. مدت زمان شارژ وابسته به حداکثر توان باتری متغیر است. در صورتی که شارژ بیش از زمان مورد نیاز برای باتری انجام شود، منجر به بروز خوردگی در صفحه باتری شده و طول عمر باتری را کم می‌کند.

چگونه متوجه شویم عمر باتری یو پی اس تمام شده است؟

برای اینکه متوجه شوید آیا عمر باتری یو پی اس شما تمام شده است یا خیر، باید به برخی ویژگی‌ها توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که خبر از تمام شدن عمر باتری یو پی اس می‌دهد، زنگ هشدار کم بودن ذخیره باتری می‌باشد. تمامی باتری‌های یو پی اس مجهز به این زنگ هشدار هستند و زمانی که میزان ذخیره انرژی الکتریکی باتری‌ها کم باشد، یا صدا می‌دهند و یا چراغ آن‌ها خاموش می‌گردد که نشان دهنده این است که عمر باتری تمام شده است و باید تعویض شود.

از سویی دیگر در صورتی که فکر می‌کنید مدت زمان شارژ شدن باتری یو پی اس شما افزایش پیدا کرده است و همینطور باتری شما به صورت موثر کار نمی‌کند، باید به فکر تعویض باتری یو پی اس خود باشید.

به طوری که اگر سیستم باتری UPS شما قادر نیست حداقل 80 درصد ظرفیت نامی خود را در آمپر ساعت تامین نماید، باید به فکر تهیه یک باتری جدید باشید. وقتی باتری یو پی اس به این درصد از ظرفیت خود برسد، روند پیری در آن به سرعت آغاز می‌شود و باتری به پایان عمر خود نزدیک می‌گردد.

در نهایت برای اینکه متوجه شوید چه زمانی عمر باتری یو پی اس شما به پایان می‌رسد، کافی است به کاتالوگی که شرکت سازنده برای باتری در نظر گرفته است، توجه کنید. معمولا در این کاتالوگ‌ها، مدت زمان استفاده از آن‌ها و طول عمری که دارند، درج می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال باتری یو پی اس چند سال عمر می‌کند، پاسخ دهیم. بسیاری از افراد برای اینکه طول عمر باتری یو پی اس خود را افزایش دهند، یو پی اس را هر شب از برق جدا می‌کنند. در حالی که این یک اقدام اشتباه می‌باشد. به طوری که یو پی اس و باتری آن باید دائما به شبکه برق اصلی متصل باشند. در صورتی که یو پی اس، هر شب از برق جدا شود، فرآیند تخلیه خود به خودی در آن اتفاق می‌افتد. وقتی دوباره به شارژ متصل شود، باتری باید مجدد خودش را شارژ کند تا تخلیه‌ای که صورت گرفته است را جبران کند. این موضوع انرژی بیشتری را از باتری می‌گیرد و تکرار مداوم این چرخه، منجر به کاهش دوام و ماندگاری باتری می‌گردد. سعی کنید برای افزایش عمر باتری یو پی اس، به این نکته نیز توجه کنید.

توصیه می‌کنیم برای اینکه باتری یو پی اس شما دارای طول عمر بالایی باشد، به سراغ مجموعه‌های معتبر بروید و دستگاه‌های یو پی اس از برندهای معتبر را خریداری کنید. باتری یو پی اس اصل و تولید شده توسط یک کمپانی معتبر، طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. مجموعه بازرگانی هانیکا ارائه دهنده انواع یو پی اس‌های باکیفیت از معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی است. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش خرید باتری یو پی اس، از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

 






 
اخبار داغ:
تاریخ واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه اردیبهشت 1403 کی واریز میشود؟
عکس | همسر و فرزندان ستاره استقلال در ورزشگاه آزادی
پیرزن 82 ساله و پسر 28 ساله یک دل نه صد دل عاشق هم شدند و ازدواج کردند/ عکس
پشت پرده جنجال جدید بر سر گل استقلال و پس گرفتن ادعای درست بودن کرنر توسط آل نعمه!
رازگشایی از کودکی که پای مجسمه فردوسی است+عکس
مهاجم سنگالی بمب نقل و انتقالات استقلال در فصل آینده می شود؟!
کنترل فشار خون با این میوه تابستانی
مامه تیام در استقلال؟
ببینید | پاسخ شوکه کننده یک آدم خوار به سوال خبرنگار
تثبیت معادلات حزب الله با ورود «جهاد مغنیه» به جنگ با صهیونیست ها
جدول تاریخ واریز حقوق مستمری بگیران بانک رفاه اردیبهشت 1403 کی است؟
5 رنگ درب ورودی که خانه شما را گران قیمت نشان می دهند
استایل بهاری جذاب و هوش برانه لیلا اوتادی/زیبایی بی نظیر خانوم بازیگر!
فال حافظ امروز 26 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ
از کجا بدانیم افسرده ایم یا نه؟
بسته دهه کرامت 10 گیگابایت اینترنت رایگان برای مشترکان فعال شد! | متقاضیان اینترنت رایگان کددستوری *10067# استارت کنند
زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت 1403 اعلام شد/واریز 400 هزار تومان امروز برای این افراد
قزاقستان در شوک یک پرونده قتل/ وزیر اقتصاد همسرش را شکنجه کرد
فوری//احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سامانه بارگذاری شد! | بازنشستگان برای آگاهی از دریافتی شان به سامانه مراجعه کنند
همه چیز خیلی غم انگیز است: خداحافظی به سبک آقای معمولی!
این کتاب پرچم استقلال ملی و مذهبی ایران است
روزنامه قدس شماره 10368
مأموریت جسورانه ناسا برای لمس خورشید!
آقای قاضی؛ دیدید زمین چقدر گرد است!
فوری// اعلام کد فعالسازی 24 گیگابایت اینترنت مجانی ویژه دهه کرامت | با 3 کد فعالسازی 10 روز اینترنت رایگان داشته باشید

موضوعات داغ:
تامین اجتماعی
بیمارستان ابن سینا
اینترنت رایگان
حقوق بازنشستگان
سامانه پدافندی
پیش فروش خودرو
حقوق مستمری بگیران
پرسپولیس و استقلال
مرکز اطلاع رسانی
همایش بین المللی
چشمه خضر
ایالت باسک
علی روحانی
کوچینک
آرژانتینوس جونیورز
گزارش جدید آژانس
کارآمدی
خورشیدگرفتگی حلقوی
رزرو هتل در استانبول
املاک
شهریه مدارس غیردولتی
ایستگاه محمدیه
خرید گوشی شیائومی
غلامرضا شهبازی
فیلیپ مکس
رعایتی
سفارت ایران در روسیه
آیت الله قاضی زاده
تاریخ ادبیات
پینوشه
راننده خودرو
تحقیق و تفحص
پلیس پایتخت
بیماری قلبی
یارانه نقدی
ساداتی نژاد
متناسب سازی
فرمانده انتظامی لرستان
سازمان تامین اجتماعی
تشکیل پرونده قضایی
لیگ قهرمانان آسیا
پیشکسوت پرسپولیس
فرمانده انتظامی
دادستان زاهدان
باشگاه استقلال
ستاد ملی کرونا
کاهش قیمت دلار
کیلیان امباپه
پرداخت یارانه
سوپرلیگ ترکیه
فولاد خوزستان
قهرمانان آسیا
تشکیل پرونده
پرونده قضایی
لیگ قهرمانان
اینترنت هدیه
کارت اعتباری
هفته پایانی
لیلا اوتادی
میلاد سورگی
مجتبی محرمی
آتیلا حجازی
کمیته امداد
فسخ قرارداد
سارقان مسلح
جواد نکونام
پایگاه خبری
نمایشگاه بین المللی کتاب
دادستان عمومی و انقلاب
مدیرعامل باشگاه پیکان
مالیات بر ارزش افزوده
کاپیتان سابق استقلال
مددجویان کمیته امداد
پخش فرآورده های نفتی
حضرت فاطمه معصومه (س)
سازمان جهانی بهداشت
نمایشگاه بین المللی
استقلال و پرسپولیس
چهارمحال و بختیاری
حضرت فاطمه معصومه


 





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.