دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - Sun, 12th May 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,360.93
طلای 18 33,748,000
سکه امامی 409,880,000
بهار ازادی 380,100,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
تحلیل و بررسی کتاب زیست یازدهم خیلی سبز 1403
بروزرسانی: 02:36

تحلیل و بررسی کتاب زیست یازدهم خیلی سبز 1403


در این مطلب قصد داریم به تحلیل و بررسی کتاب زیست یازدهم خیلی سبز کنکور ۱۴۰۳ بپردازیم که جدیدترین چاپ این کتاب منطبق بر آخرین تغییرات کتاب درسی زیست است. این کتاب علاوه بر درسنامه‌های کاملی که دارد، تست‌ها و پاسخنامه‌های تشریحی کامل و جامعی نیز برای آمادگی داوطلبان در آزمون سراسری رشته‌ی تجربی در نظر گرفته است.

میتوان این کتاب را یک کتاب آموزش محور به حساب آورد چرا که بیشتر حجم آن را درسنامه‌ها تشکیل می‌دهند. این درسنامه‌ها مطالب کتاب درسی زیست یازدهم را به خوبی پوشش داده و نکات مهم کنکوری را برای داوطلبان آورده‌اند، تا داوطلبان با استفاده از این منبع کامل و جامع، نیازی به مطالعه و یادگیری از طریق منابع آموزشی دیگر نداشته باشند.

لحن این کتاب مانند سایر کتابهای انتشارات خیلی سبز، ساده و صمیمی و شوخ طبعانه است که باعث می‌شود داوطلب استرس کمتری را هنگام مطالعه‌ی درس تجربه کند، جذب کتاب شود و ارتباط بهتری با نویسنده و مطالب برقرار کند.

ساختار کتاب به این صورت است که ابتدا درسنامه‌ها برای یادگیری و فهم بهتر مطالب قرار داده شده‌اند و سپس تست‌ها و پاسخ‌های تشریحی آنها در کتاب قرار گرفته است تا داوطلبان پس از فهم مطالب، بتوانند با حل تست‌ها و تحلیل پاسخ‌های خود، به تسلط کامل در زیست یازدهم دست پیدا کنند.

کتاب دارای ظاهری زیبا و جذاب با استفاده از رنگ‌ها و تصاویر باکیفیت و فونت و سایز مناسب برای مطالعه است. طرح جلد روی کتاب، ارتباطی با موضوع آن ندارد و فقط جهت جذب داوطلبان و جنبه‌ی طنز آن، طراحی شده است.

این کتاب مناسب برای چه داوطلبانی است؟

با توجه به آموزش محور بودن این کتاب، به نظر می، رسد که مناسب برای داوطلبان ضعیف و متوسط باشد که در مباحث زیست یازدهم دچار مشکل هستند و برای فهم بیشتر مطالب قصد دارند از این کتاب استفاده کنند. اما؛ با توجه به کامل و جامع بودن آن، پوشش تست‌های خوب و استفاده از تست‌های کنکوری و تالیفی ترکیبی و مشکل می‌تواند مناسب برای داوطلبان قوی نیز باشد. در مجموع؛ دانش آموزان و داوطلبان کنکور با هر سطح علمی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. اما؛ به دلیل آموزش محور بودن، بیشتر مناسب داوطلبان ضعیف و متوسطی است که قصد ارتقای درصد زیست خود در پایه‌ی یازدهم را دارند.

کتاب زیست یازدهم خیلی سبز منطبق بر آخرین تغییرات کتاب‌های درسی برای کنکور ۱۴۰۳ طراحی و چاپ شده است و داوطلبان رشته‌ی تجربی و همچنین؛ دانش آموزان پایه‌ی یازدهم رشته‌ی تجربی می‌توانند از این کتاب به عنوان یک منبع خوب برای تسلط بر مطالب کتاب درسی استفاده کنند. این کتاب، یک منبع دست اول برای مطالعه‌ی دانش آموزان رشته‌ی تجربی به حساب می‌آید.

بررسی محصولات مشابه این کتاب

  • زیست پایه یازدهم نشر الگو: یکی از کتاب‌هایی که شباهت زیادی به این محصول از انتشارات خیلی سبز دارد، زیست پایه‌ی یازدهم از نشر الگو است. تفاوتی که این کتاب با خیلی سبز دارد، این است که درسنامه‌ی آن خلاصه‌تر است. البته؛ تمام نکات کلیدی تست‌ها در این درسنامه‌ها گنجانده شده است. تست‌های موجود در این کتاب نیز مناسب برای داوطلبانی است که به دنبال تسلط بیشتر بر مطالب هستند.
  • زیست جامع مهر و ماه: زیست جامع پایه یازدهم انتشارات مهر و ماه کتابی بسیار کامل و مفید است که بیشترین شباهت را به همین کتاب از انتشارات خیلی سبز دارد و بر اساس آخرین تغییرات موجود در کتاب درسی، چاپ شده است. تست‌های استاندارد، ترکیبی، مفهومی و چالشی به سبک و سیاق تست‌های کنکور در این کتاب وجود دارند که دارای پاسخ کاملا تشریحی هستند و داوطلبان می‌توانند برای تحلیل تست‌های پاسخ داده شده‌ی خود از این پاسخنامه‌ها استفاده کنند.
  • تمام نکات کنکوری، جداول، شکل‌ها و تصاویر موجود در کتاب درسی زیست یازدهم در این کتاب پوشش داده شده‌اند. بنابراین؛ مانند کتاب زیست یازدهم خیلی سبز، می‌تواند به عنوان یک منبع دست اول برای کلیه‌ی داوطلبان با هر سطح علمی مورد استفاده قرار بگیرد.

ساختار کتاب زیست یازدهم خیلی سبز به چه صورت است؟

همانطور که گفتیم، این کتاب دارای بخش، های مختلفی است و بیشتر تمرکز آن روی درسنامه‌های کامل و جامع است. ساختار و محتوای آموزشی این کتاب به این صورت است که ابتدا در درسنامه‌ها، مفاهیم اساسی به دانش آموزان توضیح داده می‌شود، سپس برای تمرین بیشتر، تست‌های تالیفی و کنکوری قرار گرفته‌اند و در مرحله‌ی آخر برای تحلیل تست‌ها، جمع بندی و یافتن نقاط ضعف و قوت، پاسخنامه‌ی تشریحی تست‌ها به طور کامل و مفصل آورده شده است. در ادامه هر بخش را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم. 

 

  • بخش اصلی؛ درسنامه‌ی جامع برای هر مبحث زیست یازدهم: درسنامه‌های کامل این کتاب، شامل: نکات کنکوری، تمام نکات موجود در کتاب درسی به صورت موشکافانه و یک سری مباحث تکمیلی می‌شوند. این درسنامه‌ها لحنی ساده، شیوا روان و صمیمی دارند و مطالب را با زبانی ساده و زیبا به داوطلبان توضیح داده‌اند.

در درسنامه‌ها، توضیح مختصری از مباحث ترکیبی زیست دهم که به مباحثی در زیست یازدهم مرتبط هستند نیز قرار گرفته است. به عنوان مثال توضیح مختصری راجع به گلبول‌های سفید در درسنامه‌ی فصل ایمنی این کتاب قرار داده شده است که همانطور که می‌دانید به سلول‌های خونی از زیست پایه دهم مربوط است. اما؛ چون پیش نیاز فصل ایمنی زیست یازدهم است و گلبول‌های سفید در ایمنی بدن نقش مهمی دارند، در این کتاب آورده شده است.

جدولهایی نیز در این کتاب قرار دارند که مطالب به صورت خلاصه، جمع و جور و دسته بندی شده در این جدول‌ها جای گرفته‌اند. شکل‌های کتاب درسی نیز در این درسنامه‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند. بنابراین؛ درسنامه‌های کتاب زیست یازدهم خیلی سبز نه تنها به مطالب کتاب درسی توجه کرده؛ بلکه؛ از تصاویر و شکل‌ها نیز غافل نشده است. مثلاً؛ مکانیسم‌های شنوایی و تعادل را به طور کامل تفسیر کرده است و داوطلبان می‌توانند نکات مربوط به آن را بسیار ساده یاد بگیرند. دانش آموزان با مطالعه‌ی این کتاب از سایر منابع، بی‌نیاز خواهند شد.

  • تسلط به مطالب؛ تست‌های استاندارد و ترکیبی: در این کتاب، دو دسته تست استفاده شده است. دسته‌ی اول، تست‌های کنکور سراسری هستند که استاندارد و مناسب تمام داوطلبان طراحی شده‌اند و دسته‌ی دوم، تست‌های تالیفی هستند که در این کتاب جای گرفته‌اند. این تست‌های تالیفی نیز بسیار مناسب و مفید بوده و مطابق با سوالات کنکور سراسری طراحی‌ شده‌اند. سوالات ترکیبی و تحلیلی نیز در بین این تست‌ها به چشم می‌خورند و برای داوطلبان قوی طراحی شده‌اند. هدف از قرار دادن تست‌های متعدد در این کتاب، تکرار و تمرین بیشتر داوطلبان جهت تسلط کامل به مطالب خوانده شده در کتاب درسی و درسنامه‌های این کتاب است.
  • پاسخ تشریحی؛ تحلیل و جمع بندی مطالب: پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب، کامل، جامع و مفید است و حاوی تمام نکات مهم کنکوری برای داوطلبان است. پس از حل تست‌ها، داوطلبان می‌توانند پاسخ تشریحی آنها را مطالعه کرده و دلیل درست یا غلط بودن هر یک از گزینه‌ها را درک کنند. این بخش از کتاب، برای جمع بندی مطالب خوانده شده و تحلیل تست‌ها کاربرد دارد.

بهترین منابع خرید این کتاب

تهیه و خرید کتاب زیست یازدهم خیلی سبز از وب سایت انتشارات خیلی سبز و همچنین؛ از طریق وب سایت پایتخت کتاب امکان پذیر است. پایتخت کتاب از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی فروش کتاب‌های خیلی سبز با بهترین قیمت است. با خرید آنلاین کتاب از این سایت‌های معتبر، شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون تلف کردن وقت، با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه، کتاب زیست یازدهم خیلی سبز را مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۳ خریداری کنید. کتاب انتخاب شده در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل به دست شما خواهد رسید.

 






 
اخبار داغ:
تقویم نجومی امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 / تقویم همسران امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
واریزی 2 میلیون و 400 هزار تومانی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی/ تاریخ
پیشکسوت استقلال: مگر ما به زندگی شخصی سپهر حیدری کاری داریم؟
آخرین خبر از واریز مستمری مددجویان بهزیستی بانک رفاه امروز 23 اردیبهشت
گل پیروزی بخش مهدی طارمی به بواویشتا در دقیقه 98 (پورتو 2-1 بواویشتا)
جنجال لباس در بازی استقلال
سایت جدید فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی | فیش حقوقی اردیبهشت / فیش حقوقی با ارقام جدید
زنگنه: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از طبیعت است
فراخوان پیشکسوت پرسپولیس خطاب به هواداران استقلال: فردا با من به آزادی بیایید! + تصویر
هشدار ترسناک مینو محرز برای مردم؛ اپیدمی ها زیاد شده و تخت بیمارستانی کم داریم!
معرفی و نقد فیلم نفرت / ولین Hatred / Wołyń : عشق و فاجعه هولناک !
کام بازنشستگان شیرین شد | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با 40 درصد افزایش برای امسال
واکنش ویسی به درخواست هواداران استقلال و پرسپولیس
همسان سازی حقوق بازنشستگان| زمان اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد
(تصاویر) دورهمی هنرمندان در مراسم عروسی حسین سلیمانی
تجاوز پدر بی رحم به دخترش از سن 10 سالگی | دختر نوجوان دست به خودکشی زد...
یارانه نقدی کدام افراد قطع شد؟ | اعلام زمان دقیق واریز یارانه نقدی اردیبهشت
یارانه بگیران این اقدام را انجام ندهند یارانه شان امسال قطع می شود
حدس می زدم شوهرم خیانت کند اما باورم نمی شد آن زن...!
عکس/اتمام موجودی کتاب صادق زیباکلام پس از زندانی شدن او
ساخت خمیردندان گیاهی برای تقویت و سفیدی دندان ها
5 ایده مسافرتی جذاب برای تعطیلات خرداد ماه
هک شدن در اینستاگرام چگونه است؟ | راهکارهای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام چیست؟ | آموزش جلوگیری از هک شدن در اینستا

موضوعات داغ:
تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی
حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق
یارانه نقدی
صادق زیباکلام
مددجویان بهزیستی
مستمری مددجویان
سازمان تامین اجتماعی
کمک ایران
لاله و لادن بیژنی
روستای رودبست بابلسر
کوین فیلیپس
اسید چرب ترانس
آزاد سازی پول های بلوکه شده
لیگ 23
بیماری سل
جورج کلونی
قلعه بانی
سرهنگ شیری
سیساب
هنرپیشه معروف هالیوودی
حامد حسینی
دینامو درسدن
کاپیتان های استقلال
یارانه
امام جمعه
مراکز یادگیری محلی
اداره اوقاف استان تهران
تیم فوتبال پرسپولیس
هواداران استقلال
پیشکسوت پرسپولیس
فرشاد فلاحت زاده
پیشکسوت استقلال
استقلال و فولاد
رژیم صهیونیستی
محمدحسین ضیایی
آکادمی استقلال
ترکیب استقلال
استاد دانشگاه
بازی استقلال
جلسه هماهنگی
وزارت بهداشت
فوتبال ایران
هزار تومانی
افزایش حقوق
حمید درخشان
مراسم عروسی
جواد نکونام
سفیدی دندان
دادگاه کیفری استان تهران
هفته بیست و ششم لیگ برتر
افزایش حقوق بازنشستگان
وزارت بهداشت فلسطین
ارتش رژیم صهیونیستی
هواداران پرسپولیس
بازیکنان پرسپولیس
مجلس شورای اسلامی
سپاهان و پرسپولیس
برنامه هفتم توسعه
کنفرانس مطبوعاتی
سینما و تلویزیون
آزار و اذیت جنسی
کمیسیون اجتماعی
سرمربی پرسپولیس
مهدی فنونی زاده
اقدام به خودکشی
لیگ برتر فوتبال
بازیکن استقلال
نساجی مازندران
ترکیب پرسپولیس
رابطه نامشروع
پرداخت یارانه
میلیارد تومان
ورزشگاه آزادی
یحیی گل محمدی
مهدی مهدی پور
دادگاه کیفری
ورزشگاه وطنی


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
دانلود آهنگ ایرانی
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.