دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - Mon, 29th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,338.73
طلای 18 33,896,000
سکه امامی 405,900,000
بهار ازادی 367,900,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
4نکته جذاب در مورد جرثقیل 7 تن که نمی‌دانستید!
بروزرسانی: 12:56

4نکته جذاب در مورد جرثقیل 7 تن که نمی‌دانستید!


جرثقیل 7 تن چیست؟ همانطور که می‌دانید امروزه یکی از وسایل پر کاربرد، در بخش ساختمان سازی، جرثقیل‌ها هستند، پس آشنایی با جرثقیل و انواع آن می‌تواند به شما کمک کند، در یک پروژه‌ی شخصی ساختمانی چطور وسیله‌ی مناسب کار خود را انتخاب کنید، از آنجا که جرثقیل‌ها گران هستند و معمولاً اجاره می‌شوند، فقط در صورت آشنایی با انواع جرثقیل هاست که می‌توانید در اجاره جرثقیل خود صرفه جویی کنید، همچنین حتی اگر علاقمند به دنیای ماشین آلات صنعتی و ساختمانی هستید، این مقاله منبع غنی اطلاعاتی جذاب پیرامون جرثقیل هاست، پس یک قدم به سوی آگاهی بردارید و با ما همراه شوید.

جرثقیل چیست؟

همیشه بهتر است پیش از خواندن توضیحاتی درباره‌ی یک ماشین بدانیم که ماشین مورد نظر چیست و دارای چه امکاناتی است؟ هر چه بیشتر بدانیم تصور روشن تری نسبت به مسائل خواهیم داشت، بنابراین در تعریف جرثقیل چیست؟ باید بگوییم که جرثقیل‌ها  دسته ای از ماشین آلات صنعتی هستند که تجهیزاتی مثل طناب بالابر، طناب سیمی، بازوی محرک  و زنجیر و نوار دارند که جهت بلند کردن و پایین آوردن اشیا و بسته‌های سنگین استفاده می‌شود، عمده‌ی استفاده از جرثقیل برای حمل اشیا سنگین و انتقال آن به مکان‌های دیگر است، حتماً شما هم جرثقیلی دیده اید که شاخه‌های سنگین آهن آلات را برای احداث اسکلت ساختمان جابجا می‌کند، این ماشین، قدرت شما را در انجام کارهای سخت و سنگین چند برابر می‌کند، در بیشتر پروژه‌های ساختمانی پیمانکاران به کرایه جرثقیل 5 تن یا بیشتر فکر می‌کنند.

جرثقیل‌های تاریخی

جرثقیل‌ها از چیزی که فکر می‌کنید قدیمی‌تر هستند، شواهد تاریخی نشان می‌دهد که جرثقیل‌ها حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح، اولین بار توسط یونانیان باستان ساخته شدند، جرثقیل‌های قدیمی با انواع مدرن امروزی تفاوت‌های زیادی داشتند، در جرثقیل‌های دوران باستان به جای چوب از فلز و  از نیروی انسان‌ها یا حیوانات برای حرکت آن استفاده می‌شد، طرح این جرثقیل‌های باستانی زیباترین سازه‌های دنیای باستان هستند.

اما در قرون وسطی برای اولین بار بخش بازو به جرثقیل‌ها اضافه شده تا بیشتر به جرثقیل‌های امروزی مثل جرثقیل 7 تن شباهت پیدا کند، از این جرثقیل‌ها جهت تخلیه کشتی‌های باری در بندرها استفاده می‌شد، در قرن نوزدهم  با ابداع موتور بخار ساختار جرثقیل‌ها نیز تغییر کرد، دیگر نیازی به استفاده از انسان و انجام کار سخت برای جابجایی بار جرثقیل‌ها نبود.

اما تا اوایل قرن نوزدهم بیشتر جرثقیل‌ها ثابت بودند و توانایی حرکت نداشتند تا اینکه در سال 1950 میلادی اولین نسل جرثقیل‌های مدرن متولد شدند که بر روی قسمت پشتی کامیون‌ها جای می‌گرفتند و با سوخت بنزین، گازوئیل و نیروی برق کار می‌کردند.

جرثقیل‌ها دنیای ما را تسخیر کرده اند.

امروزه بیش از 200000 جرثقیل غول پیکر در اقصی نقاط جهان وجود دارند، جرثقیل‌هایی هستند خیلی بزرگ‌تر از مدل‌های مثل جرثقیل 5 تن یا 7 تن، این جرثقیل‌ها در پروژه‌های عظیم ساختمانی و ساخت برج‌های بزرگ کاربرد دارند، عمده کاربرد جرثقیل‌ها در دنیای امروز بیشتر موارد ساختمانی یا در زمینه‌ی امور دریایی و ناوگان حمل و نقل کالاهاست.

در اینجا می‌توانید مرتفع‌ترین جرثقیل جهان را مشاهده کنید که می‌تواند 18 تن وزن را با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت جابجا کند، این جرثقیل که در ساخت یکی از برج های بسیار بلند عربستان صعودی به کار رفته یکی از برندهای معروف جرثقیل در سطح جهان است که خدمات پروژه های ساختمانی و ناوگان حمل و نقل را به مشتریان خود ارائه می دهد.

جرثقیل‌های خودساخته

بله، اشتباه نمی‌کنید، جرثقیل‌ها در اکثر موارد بوسیله ی خودشان ساخته می‌شوند، قطعات بسیار سنگینی دارند و برای حمل کردن آن‌ها و سوار کردنشان از خود جرثقیل کمک گرفته می‌شود تا  بتواند بر روی پایه‌ی متحرک سوار شود، این تکنولوژی در ساخت جرثقیل‌های مثل جرثقیل 7 تن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جرثقیل ماشینی بسیار حساس هست و اگر خرابی داشته باشد، ممکن است خساراتی را به بخش ساخت و ساز وارد کند یا حتی بدتر از آن، ممکن است استفاده از جرثقیل با خسارات جانی همراه باشد، به همین علت هنگام اجاره یک جرثقیل 7 تن حتماً توجه داشته باشید که بازرسی منظمی از جرثقیل شما انجام شده باشد، هر چند آمارها نشان می‌دهد در صورت نگه داری مناسب ماشین، نرخ اینگونه خسارات در جهان پایین گزارش شده است.

 

 انواع جرثقیل‌های غول پیکر

جرثقیل به انگلیسی Crane نامیده می‌شود و این کلمه نام بلند قدترین پرنده‌ی روی زمین یعنی لک لک هست، بیش از 20 نوع جرثقیل وجود دارد که شامل جرثقیل‌های مخصوص ساخت برج‌ها، جرثقیل‌های متحرک و جرثقیل‌های کامیونی است، اما از آنجا که بیشتر موارد استفاده‌ی روزانه‌ی ما جرثقیل کامیونی است خوب است که دو نوع مشهور این جرثقیل‌ها را به صورت کامل بشناسیم:

 جرثقیل 5 تن

این مدل از جرثقیل‌های کامیونی بازوهای هیدرولیک دارند  و گاهی دارای سبد حمل و جیب‌های کشویی هستند، ظرفیت بار این کامیون‌ها حدود 5000 کیلوگرم است و در فاصله‌ی 3 متری از کابین کامیون نصب می‌شوند هر چند محل نصب جرثقیل، ممکن است با توجه به نوع جرثقیل و امکانات آن کاملاً متفاوت باشد، با توجه به محدودیت تحمل وزن این جرثقیل‌ها و همچنین میزان ارتفاع آن می‌توانید از بین مدل‌های آن، مدل مورد نیاز جرثقیل 5 تن خود را اجاره کنید.

جرثقیل 7 تن

دسته ای دیگر از جرثقیل‌های کامیونی موسوم به جرثقیل‌های 7 تن وجود دارند که دارای امکاناتی مثل سایر جرثقیل‌های این دسته، همچون سبد حمل، جیب‌های کشویی و بسته به مدلشان  امکانات خاص دیگری دارند، ظرفیت تحمل این جرثقیل 7000 کیلوگرم است و در فاصله‌ی معین از کابین نصب می‌شود، هنگام  اجاره جرثقیل 7 تن حتماً توجه داشته باشید که بار مورد نظر شما را تا چه ارتفاعی می‌تواند حمل کند و اینکه آیا جرثقیل سالم است و از معاینات فنی مناسب برخوردار شده است یا نه؟

تفاوت جرثقیل 5 تن و 7 تن

در پاسخ به این سوال که تفاوت جرثقیل‌های 5 تن و 7 تن چیست؟ باید بگوییم که امکانات جرثقیل‌ها بر حسب نوع برندی که دارند کاملاً متفاوت است و نمی‌توان ویژگی‌های معینی برای نوع خاص جرثقیل مشخص کرد که در مورد همه جرثقیل‌ها صدق کند، بنابراین باید بدانید که تفاوت عمده‌ی این جرثقیل‌ها در میزان باری است که حمل می‌کنند، جرثقیل‌های 5 تن باری در حدود 5000 کیلوگرم و جرثقیل‌های 7 تن بار 7000 کیلوگرمی را می‌توانند حمل کنند، بنابراین هنگام اجاره جرثقیل به حداکثر ظرفیت تحمل وزن آن توجه کنید، قابلیت تحرک این جرثقیل ها به شما کمک می کند به راحتی پروژه های نه چندان عظیم ساختمانی خود را اجرا کنید، اما بسته به نوع و وزن شاخه آهن و میلگرد هایی که در اسکلت ساختمان مورد استفاده قرار می دهید، بایستی یکی از دو مدل 5 تنی و 7 تنی را جهت اجاره کردن انتخاب کنید.

 

مشروح نکات جذاب در مورد جرثقیل‌های هفت تن

جرثقیل‌ها از پیشینه‌ی تاریخی برخوردار هستند، اولین جرثقیل‌ها در دوران باستان ساخته شدند و به شکل امروزی مثل جرثقیل‌های 7 تن تکامل پیدا کردند، تعداد جرثقیل‌ها روز به روز در حال افزایش است و کاربرد آن در انجام پروژه‌های بزرگ بیشتر به چشم می‌خورد، برای اجاره‌ی جرثقیل مناسب برای انجام پروژه‌های خود لازم است که ابتدا انواع جرثقیل را بشناسید، دو نوع جرثقیل 5 تن و 7 تن بیشترین میزان استفاده را در کشور ما دارند و جهت اجاره‌ی جرثقیل متناسب با پروژه‌های خود باید از تفاوت‌ها و امکانات این مدل‌ها کاملاً آگاه باشید، امید است که این مقاله بتواند جهت یک انتخاب بهتر برای شما راهگشا باشد، می‌توانید تجربه‌های خود را در زمینه کار با جرثقیل‌ها در نظرات با ما و علاقمندان به اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها : جرثقیل,جرثقیل 5 تن,جرثقیل 7 تن






 
اخبار داغ:
مهران مدیری تصادف کرد/از ماشین لاکچری و میلیاردی بازیگر 57ساله فقط یک لکه رنگ باقی ماند+بیوگرافی و فیلم!!
اسم زن سامان قدوس چیست؟
7 بازیکن غایب در دیدار مهم و حساس روز چهارشنبه استقلال تراکتور
عبدالکریم حسن درخواست تغییر اسم داد!
میزان افزایش حقوق بازنشستگان طبق این جدول
پس لرزه های عروسی دختر شمخانی در هتل گرانقیمت
نحوه محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان+ جزییات(10اردیبهشت)
فوری/خبر خوش حاجی بابایی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه
فوری/ پرسپولیس بازیکن جنجالی استقلال را دزدید / اوسمار استقلال را به خاک سیاه نشاند
فوری/ بازنشستگان بخوانند/ خبر خوش میرهاشم موسوی درباره افزایش فوق العاده حقوق بازنشستگان
راز سر به مهر مفقودی دختربچه 11 ساله فاش شد!
آخرین خبرها از طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز دوشنبه 10 اردیبهشت
میزان حقوق مازاد بازنشستگان در اردیبهشت /جدول
بالاخره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد / ابلاغ همسان سازی حقوق با افزایش فوق العاده
زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه اعلام شد
این 2 ستاره فصل بعد پرسپولیسی می شوند؟
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 | افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1403 + جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403
خبر خوش برای سپاهانی ها / حضور دو بازیکن مصدوم تیم فوتبال سپاهان در تمرینات گروهی
عکس/ این زن در سن 75 سالگی باردار شد!
جزییات جدید از مسمومیت 29 پزشک با مشروبات تقلبی/ سه نفر دستگیر شدند
این ویژگی های هیجان انگیز به ویندوز 11 می آید
هشدار مهم و حیاتی اپل برای آیفون بازها

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
بازنشستگان تامین اجتماعی
تامین اجتماعی
افزایش حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق
افزایش حقوق
متناسب سازی
برنامه هفتم توسعه
بازنشستگان کشوری
بامزه
فیصل بن فرحان
مراسم 16 آذر
مجتبی کرمانی مقام
شینگن
جدول گلزنان برتر
شهر میرآباد
کاظم سلیمانی
نمایشگاه های بهاره
فوتبال برزیل
فاطمه حبیبی
صدری
تیم فوتبال ام صلال
آب و فاضلاب شهری
آندرس برینگ بریویک
محسن قاضی مرادی
رییس پلیس مترو پایتخت
غنی سازی 60 درصدی
مه گرفتگی همراه با کاهش دید
لغو سخنرانی
کارلو آنچلوتی
مشروبات الکلی
بازنشستگان تأمین اجتماعی
شورای نگهبان
کارکنان دولت
ضربات پنالتی
حاجی بابایی
کمیته امداد
پایگاه خبری
سازمان تامین اجتماعی
واریز سود سهام عدالت
مشروبات الکلی تقلبی
مجلس شورای اسلامی
کاپیتان استقلال
مشکلات اقتصادی
مربی ایتالیایی
سازمان بهزیستی
منچستریونایتد
شورای اسلامی
اماکن فرهنگی
توسعه مدیریت
بازیگر ستایش
رییس کمیسیون
امام و رهبری
بهاره رهنما
مرد انگلیسی
بایرن مونیخ
جود بلینگام
سازمان هدفمندی یارانه ها
رییس مجلس شورای اسلامی
روزنامه جمهوری اسلامی
یک هشتم نهایی جام حذفی
رییس کمیسیون اقتصادی
سازمان بهزیستی کشور
حقوق کارمندان دولت
پایگاه خبری تحلیلی
کریستیانو رونالدو
هدفمندی یارانه ها
مددجویان بهزیستی
مستمری مددجویان
کمیسیون اقتصادی
هفته بیست و پنجم
اعضای هیأت علمی
نمایندگان مجلس
هدفمندی یارانه
امیر قلعه نویی
کیلیان امباپه
حقوق کارمندان
تراکتور تبریز
کارمندان دولت


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.