پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - Thu, 25th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,317.88
طلای 18 35,232,000
سکه امامی 424,090,000
بهار ازادی 391,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
جامع ترین مقایسه انواع ورق استیل
بروزرسانی: 18:11

جامع ترین مقایسه انواع ورق استیل


دراین نوشته در مورد انواع محصول ورق استیل صحبت می شود و مقایسه ای در میان آن ها انجام می گیرد


انواع ورق استیل

انواع ورق استیل به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر بفرد، بسیار در بازار مورد توجه قرار گرفته اند. بر همین اساس امروزه مصرف کنندگان تمایل زیادی برای خرید بهترین ورق از نوع استیل دارند. نوع عناصری که در ساختار این ورق وجود دارد و ضخامت آن، در تعیین کیفیت انواع این محصول تاثیر می گذارد. بر همین اساس انتخاب ورق استیل مناسب همواره چالش برانگیز است.

انواع ورق استیل به دلیل مقاومت و استحکام بالا بسیار مفید و پرکاربرد هستند. این ورق ارزشمند زمانی ساخته می شود که عناصری مثل آهن، کروم و کربن با یکدیگر ترکیب شوند. البته یکسری عناصر دیگر مثل نیکل، مولبیدن، مس و... نیز ممکن است در برخی از انواع این محصول دیده شوند.  برهمین اساس میزان درصد عناصر موجود در انواع مدل های آن با یکدیگر متفاوت است.

میزان شکل پذیری و یا درجه سختی این محصول اهمیت بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد، به همین خاطر همواره انتخاب درست این محصول باید با دقت بالایی انجام شود.

مقایسه انواع ورق استیل

معرفی انواع ورق استیل

امروزه انواع ورق استیل با ویژگی ها و مشخصات متنوع در بازار موجود است. به طوری که مصرف کننده می تواند برحسب نوع نیاز خود، ورق مناسب خریداری کند. هر کدام از مدل های این ورق برای کاربردهای متنوع و منحصر بفردی قابل استفاده هستند. برای مثال در دریانوردی از قابلیت های استیل 316 کمک گرفته می شود و یا در آشپزخانه باید از  امکانات استیل 430 استفاده شود.

 ورق استیل 49 در صنایع مختلف ماشین آلات کاربرد دارد. از این نوع ورق استنلس استیل صرفاً برای ساخت اگزوز خودرو استفاده می شود. امروزه شرکت های مختلفی مسئول تولید این محصول هستند و هر کدام از این شرکت ها، انواع ورق استیل با کاربردهای متنوعی را طراحی و تولید می کنند. بر همین اساس انتخاب بهترین ورق استیل کار دشواری است.

مقایسه استیل بگیر و استیل نگیر

انواع ورق استیل به طور کلی در دو شکل استیل بگیر و نگیر تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این دو مدل خود از انواع ورق استیل تشکیل شده اند. ورق های استیل بگیر یا ورق های سری 400 معمولاً دارای خواص آهن ربایی مشخصی هستند، در حالی که استیل نگیر یا سری300 فاقد خاصیت آهن ربایی است.

انواع ورق استنلس استیل بگیر و نگیر از نظر مقاومت های حرارتی نیز با یکدیگر تفاوت های قابل توجهی دارند. استیل نگیر در برابر حرارت های بالا بسیار مقاوم تر از استیل بگیر است و همواره در بازار از ارزش خرید بیشتری برخوردار است.

استیل بگیر در انواع استیل 410، 420 ، 430 و ... تقسیم بندی می شود. استیل 410 در برابر خوردگی و یا سایش بسیار مقاوم است. استیل 420 نیز امروزه برای ساخت انواع چاقو ها و یا چنگال ها مورد استفاده قرار می گیرد. استیل 430 به دلیل خاصیت شکل پذیری بالایی که دارد، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. استیل های بگیر از قیمت خرید مطلوبی نیز برخوردار هستند.

استیل نگیر نیز در انواع استیل 304، 316، 309، 310 و... تقسیم بندی می شود. استیل 309 در برابر حرارت های بسیار بالا، مقاوم آسیب ناپذیر است. استیل 304 در برابر رطوبت مقاوم بوده و ضد زنگ است. استیل 316 خواص مطلوب بیشتری دارد و بسیار مورد توجه قرار می گیرد. تمامی نکات نام برده و انواع ضخامت و شماره های نام برده، در قیمت ورق استیل موثر هستند.

 

مقایسه انواع ورق استیل بازار

مقایسه انواع ورق استیل حساسیت بسیار بالایی دارد، به همین خاطر ابتدا باید یکسری سمبل به مشتری معرفی شود. مثل H و L که هر کدام معنی خاصی دارند. این سمبل ها بیشتر برای مشخص کردن میزان کربن موجود در ساختار استیل، مورد استفاده قرار می گیرند. L نشان دهنده وجود مقدار کمی کربن در ساختار ورق استنلس استیل است و H نیز نشان دهنده میزان کربن بالا در این ورق است.

لازم به ذکر است که میزان درصد کربن موجود در ساختار انواع ورق استیل، نشان دهنده سختی این محصول است. بنابراین، این ورق دارای سمبل H، سخت تر از استیل دارای سمبل L  است. امروزه برای مقایسه درست انواع ورق استیل باید به صورت جداگانه، تمامی ویژگی ها و مشخصات آن ها را نام برد.

ورق L 304 ، از جمله پرمصرف ترین ورق استیل است. این استیل نگیر طبق استانداردهای روز دنیا تولید می شود و در بازار بسیار محبوب است. این محصول استحکام بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی آهن نیز آسیب ناپذیر است. امروزه برای انجام فعالیت هایی که نیاز به جوشکاری و یا ماشینکاری است، می توان از این نوع ورق استفاده کرد.

ورق L316 بیشتر در صنایع پتروشیمی، تجهیزات آزمایشگاهی، صنایع کاغذ، مبدل های حرارتی و ... استفاده می شود. این محصول کاربرد بسیار گسترده ای در این صنایع دارد و معمولاً برای ساخت تجهیزات با دوام مورد استفاده قرار می گیرد. ورق 309 برای ساخت قطعات خودرو، قطعات هواپیما، قطعات کوره و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق 321 از جمله مقاوم ترین ورق استیل موجود در بازار است که از استحکام قابل توجهی نیز برخوردار است. این محصول دارای مقدار قابل توجهی کروم است، به همین خاطر در برابر حرارت های بالا بسیار مقاوم است و برای ساخت تجهیزاتی که دائماً در معرض حرارت و دمای بالا قرار دارند، مناسب است.

مقایسه بهترین و پرمصرف ترین انواع ورق استیل

مقایسه استیل 430 و 304

امروزه برای ساخت باربیکیو از ویژگی های استیل 430 و 304 کمک گرفته می شود اما در مجموع استفاده از استیل 304 برای ساخت این محصول رایج تر است. ورق 430 بیشتر در صنعت ساختمان سازی، برای ساخت قطعات مختلف کامیون، مخصوصاً لوازم تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ورق استیل 430 و 304 مقاومت بالایی در برابر خوردگی و همچنین حرارت دارند. بر همین اساس امروزه از این دو آلیاژ برای ساخت باربیکیو استفاده می شود. این دو آلیاژ، ماهیت مواد غذایی را حفظ می کنند و  غذاها سالم پخته خواهند شد. نکته دیگر در مورد این دو نوع ورق استیل، مقاومت آن ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی است به همین خاطر باربیکیو تا مدت ها سالم باقی خواهد ماند و دچار آسیب هایی مثل زنگ زدگی و یا خوردگی نمی شود.

انواع ورق استیل سری 400 در دسته فولادهای فوریتی قرار دارند. این فولادها، قابلیت شکل پذیری چندان زیادی ندارند و نمی توان فرایند جوشکاری را به خوبی روی این نوع استیل انجام داد.  فولاد های فوریتی در دمای سرد کاربرد ندارند؛ اما در برابر خوردگی بسیار مقاومت خوبی دارند و حرارت های بسیار بالایی را می توانند تحمل کنند، به همین خاطر برای ساخت برخی از تجهیزات بسیار مناسب هستند. اگر می خواهید در دمای پایین از این نوع ورق، عملکرد خوبی ببینید، بهتر است استیل های سری 300 را انتخاب کنید. استیل سری 300 قابلیت شکل پذیری بالایی نیز دارد و می توان آن را به فرم و شکل های مختلفی تغییر داد. قیمت خرید استیل 304 و 430 نیز با یکدیگر متفاوت است، معمولاً استیل 304 به دلیل وجود نیکل اندکی گران تر از استیل 430 است.

برخی از انواع ورق استیل امروزه در صنایع ساختمان سازی برای طراحی سقف مورد استفاده قرار می گیرد. گاه حتی از این محصول برای پوشش بدنه آسانسور نیز استفاده می کنند. درجه کیفیت انواع این محصول با یکدیگر متفاوت است، به همین خاطر بهتر است از سایت آهن رسان برای خرید ورق استیل با کیفیت اقدام کنید.

برچسب ها : ورق,استیل,فولاد,آهن,آهن آلات






 
اخبار داغ:
ویدیو | چهره جدید سحر قریشی بعد از پاک کردن تتوهایش
دفترچه سوالات اختصاصی فرهنگیان در کنکور 1403 منتشر شد + پاسخنامه و لینک سایت sanjesh.org
بیوگرافی و علت حکم اعدام توماج صالحی خواننده رپ
مردم برای هادی چوپان گل کاشتند/استقبال بی نظیر از گرگ پارسی+ویدیو!!!
یحیی گل محمدی نیامده به تراکتور از همسر خوشگلش رونمایی کرد / زن نیست یک پرسپولیسی دو آتیشه است | بیوگرافی لیلا حق نظری و عکس
دلیل محرومیت پرسپولیسی ها فاش شد
تجاوز به زنان در مراسم ترحیم| اخاذی از زنان با تهیه فیلم سیاه و عکس مستهجن
رقم نهایی حقوق بازنشستگان با آپشن های طلایی و به نفع بازنشستگان اعلام شد |بازنشستگان فیش حقوقی جدید را با رقم طلایی دریافت کنید
متناسب سازی حقوق بازنشستگان 11 و نیم میلیونی شد /از شنبه منتظر باشید
بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟
علت درگذشت عروس امام خمینی (ره)
بازیگر نقش سوژین در نون خ کیست؟
اولین خرید استقلال در فصل جدید؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسراییل همکاری کند؟
افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومانی حقوق بازنشستگان در اردیبهشت 1403
درخواست عفو هادی چوپان برای توماج صالحی از رهبر انقلاب + جزییات
آشپزی آسان و پرطرفدار: کوفته زرشکی، غذایی خوشمزه برای هر ذائقه ای + طرز تهیه
حقوق بازنشستگان افزایش یافت | خبر خوش رییس تامین اجتماعی برای بازنشستگان
جدیدترین خبر از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت/طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس و شورای نگهبان تایید شد؟
ستاره محبوب هواداران استقلال در آستانه حضور در فوتبال اروپا
نخستین پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان 11/400/000 تومانی شد! / ارسال پیامک واریزی متناسب سازی شنبه
تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد | اجرای دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان در این تاریخ با شرایط فوق العاده
(ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
متناسب سازی
تامین اجتماعی
افزایش حقوق
افزایش حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان
بازنشستگان تامین اجتماعی
مستمری بگیران
لیگ قهرمانان
همسان سازی حقوق
ریف ادلب
محیط زیست اصفهان
مدیر عامل بنیاد برکت
روزنامه شرق
برنامه هفتم توسعه
دهستان
اف سی سینسیناتی
پرایدی
روز جهانی ستاره شناسی
شهرستان ابهر
مازاد
کشتی آزاد روسیه
محور کرج –چالوس
مارسیال
قطعه سازان خودرو
تاریخ و ادبیات ایران
کالاهای رایگان
موزه نفت
حضانت فرزند
قوه قضاییه و رسانه
آگاهی تهران بزرگ
پلیس آگاهی تهران
وزیر خارجه چین
آزمون سراسری
پرسپولیسی ها
تخفیف مجازات
جواد خیابانی
رهبر انقلاب
سازمان سنجش آموزش کشور
سازمان سنجش آموزش
امپراتوری عثمانی
سایت سازمان سنجش
شبکه های اجتماعی
پیراهن پرسپولیس
فرمانده کل ارتش
معاون وزیر دفاع
دیوان عالی کشور
ابوالفضل جلالی
باشگاه استقلال
آلومینیوم اراک
سیدمصطفی خمینی
برنامه دورهمی
مجموعه انقلاب
روابط اقتصادی
جمهوری اسلامی
یحیی گل محمدی
قانون برنامه
شورای نگهبان
بازیکن آزاد
مردم فلسطین
فرجام خواهی
مصطفی خمینی
کشور اسلامی
ارتباطات و فناوری اطلاعات
قهرمان لیگ قهرمانان آسیا
آیت الله سید مصطفی خمینی
بازیکنان سابق پرسپولیس
پارک علم و فناوری استان
صندوق بازنشستگی کشوری
یک هشتم نهایی جام حذفی
رییس پلیس آگاهی تهران
مرکز رسانه قوه قضاییه
لیست خرید جواد نکونام
نشست خبری پیش از بازی
خدمات بهداشتی درمانی
برنامه سلام صبح بخیر
ستاد کل نیروهای مسلح
سخنگوی شورای نگهبان
سید عبدالرحیم موسوی
شورای انقلاب فرهنگی


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
مجله خبری آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
لوازم یدکی کیا
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
موزیک ترین
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.