سه شنبه، 1 خرداد 1403 - Tue, 21st May 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,417.81
طلای 18 33,517,000
سکه امامی 400,060,000
بهار ازادی 369,250,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
مهم ترین نکات انتخاب هدیه تبلیغاتی
بروزرسانی: 14:09

مهم ترین نکات انتخاب هدیه تبلیغاتی


 

 

هدیه‌های تبلیغاتی، محصولاتی هستند که دارای لوگو یا شعار یک برند هستند و بدون هزینه برای تبلیغ یک برند، هویت سازمانی یا رویداد توزیع می‌شوند. چنین محصولاتی که اغلب به‌طور غیررسمی، در بازاریابی و فروش استفاده می‌شوند، برای تبلیغ یک شرکت، ماندگاری تصویر شرکت و نام تجاری آن، به ارگان‌ها و افراد مختلفی، داده می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی شرکت‌ها و نهادهای مختلف، یکی از روش‌های تاثیرگذار ارتباطی و بازاریابی است. اهدای هدیه‌های تبلیغاتی به مدیران و سازمان‌ها، از  مناسب‌ترین روش‌ها برای رابطه برقرار کردن و همچنین معرفی برند خود است.

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب هدیه تبلیغاتی، توجه به تناسب و کیفیت هدیه اهدایی است. اقلام رایج اهدایی عبارتند از سالنامه ، تی‌شرت، کلاه، جاکلیدی، پوستر، خودکار و خودنویس، لیوان تبلیغاتی، پد ماوس، کیف دستی و غیره. هدایای تبلیغاتی، امر مهمی برای هر کسب و کاری هستند، چرا که افراد را برای بازدید از برند، فروشگاه و محصول ترغیب می‌کنند.

به همین سبب، در این مقاله قصد داریم تا به معرفی هدایای تبلیغاتی و همچنین بیان مهم‌ترین نکات انتخاب هدیه تبلیغاتی، بپردازیم. 



 

هدایای تبلیغاتی در سکوت تبلیغ می‌کنند

 

بسیاری از برندها، کالاهای تبلیغاتی مانند خودکارهای مارک‌دار، ماگ یا لیوان‌ها را به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف توزیع می‌کنند، به این امید که واکنش مصرف‌کنندگان به برند خود را بهبود ببخشند.

از این هدایای تبلیغاتی، تحت عنوان فروشندگان خاموش یاد می‌شود. چرا که به هنگام اهدای محصولاتی با عنوان هدایا، شاید فرد دریافت‌کننده توجه زیادی به محصول اهدا شده نکند اما  هدایایی مانند تقویم رومیزی، دائم در پیش چشم فرد و دیگران قرار دارد و به اصطلاح در سکوت برای برند شما تبلیغ می‌کنند.

استفاده اتفاقی از کالاهای تبلیغاتی بر برندهای نا آشنا، تأثیر خاصی می‌گذارد. مصرف‌کنندگان پس از استفاده تصادفی از هدیه تبلیغاتی یک برند مانند تقویم رومیزی، نسبت به یک نام تجاری ناآشنا واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند.

این اثر حتی زمانی ظاهر می‌شود که مصرف‌کنندگان آگاهانه متوجه لوگوی برند نمی‌شوند اما مواجهه بصری تصادفی  با محرک‌های تبلیغاتی، به عنوان مثال، پوستر‌ها، به عنوان یک فروشنده خاموش عمل کرده و در سکوت، در ماندگار شدن برند شما، مؤثر هستند. 

کالاهای تبلیغاتی بادوام ممکن است سرمایه گذاری ارزشمندی باشند. به یاد داشته باشید که هیچ مشتری‌ای و فردی، آگهی‌های چاپ شده و یا تراکت‌های تبلیغاتی را نگهداری نکرده و به آن‌ها توجه نمی‌کند، اما ارایه یک محصول ماندگار، مانند سررسید، به عنوان هدیه، برند شما را می‌تواند در تمام طول سال، در معرض دید مشتریان قرار داده و در نتیجه در در ذهن آن‌ها ماندگار کند. 

 

هدیه کاربردی بهترین انتخاب است

 

یکی از موارد مهمی که در خرید و اهدای هدایای تبلیغاتی می بایست به آن توجه کنید، کاربردی بودن محصولات است. لزوماً گران قیمت بودن و یا خاص بودن یک محصول، آن را به گزینه‌ مناسبی برای هدیه دادن تبدیل نمی‌کند و باید کارایی بالایی نیز داشته باشد. کاربرد نداشتن هدیه تبلیغاتی، هیچ تاثیر موثری بر مخاطب نمی‌تواند داشته باشد.

هدایا باید به گونه‌ای باشند که بار‌ها توسط مشتریان در طول روز، مورد استفاده قرار بگیرند. همین موضوع کاربردی بودن و استفاده‌ی مداوم، منجر به دیده شدن دائمی محصول و نام برند شما توسط مخاطب و ماندگاری در ذهن او می‌شود.

از جمله هدایای کاربردی که  می‌توان به سازمان‌ها و نهادهای مختلف هدیه داد، می‌توان به مواردی مانند، ابزار نوشتن مانند خودکارها و خودنویس‌ها، تی‌شرت، تقویم‌های رومیزی و جیبی، لوازم جانبی میز مانند استند‌ها و پرچم تبلیغاتی، لیوان و ماگ و غیره، اشاره کرد.

مزیت های بازاریابی با استفاده از هدیه تبلیغاتی

 

هدایای تبلیغاتی از موارد بسیار تاثیرگذار در پیشرفت و کسب سود‌های کلان توسط سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف است. چرا که با استفاده از این هدایا می‌توان مشتریان جدیدی برای کسب و کار و برند خود پیدا کرد.

علاوه بر این، این هدایا با ایجاد خاطره‌ای خوش در ذهن افراد، مشتریان قدیمی را نیز به محصولات و یا خدمات شما پایبند می‌کنند. همه این موارد و تاثیرات توسط روانشناسان برتر مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و اثبات شده‌اند.

 

استفاده استراتژیک از اقلام تبلیغاتی، می‌تواند به شما در افزایش فروش، وفاداری مشتری و آگاهی از برند کمک کند. در ادامه، چهار مزیت هدایای تبلیغاتی آورده شده است.

 

هدایای تبلیغاتی، بهتر از کارت ویزیت

 

هدایای تبلیغاتی به کمپین‌های تبلیغاتی، ویژگی منحصر به فرد و خلاقانه‌ای می‌دهند. گزینه‌های زیادی برای آیتم‌ها وجود دارد که می‌توانید به جای ارائه‌ی کارت ویزیت، نام برند خود را بر روی آنها قرار دهید.

آنها برای ماه‌ها و یا حتی سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به نمایش گذاشته می‌شوند، می‌توانند با بازار هدف خاص شما مطابقت داده شوند و به خلاقیت کسب‌وکار شما کمک کنند.

 

توانایی درخشیدن در میان رقبای خود

 

از آنجایی که هدایای تبلیغاتی منحصر به فرد هستند، به شرکت شما کمک می‌کنند تا از رقبای خود متمایز شوید، به صورتی که پس از دیدن لوگوی شما توسط مشتریان، تشخیص فوری برند شما را برای مشتریان آسان تر می‌کند. 

اگر هدیه اهدا شده کاربردی و مفیدی باشد، مشتریان مرتباً آن را می بینند و هر زمان که از آن استفاده می کنند به برند شما فکر می‌کنند.  

 

افزایش فروش و سود

 

هدیه‌های تبلیغاتی فراتر از ابزارهای برندسازی هستند و تاثیر طولانی مدت بر روی مشتریان می‌گذارند. طبق بررسی‌های انجام شده، از هر ده فردی که هدایای تبلیغاتی دریافت می‌کنند، شش نفر، محصولات تبلیغاتی را تا دو سال نگه می‌دارند. همین موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در فروش و افزایش سود شرکت شما داشته باشد.

 

ابزار بازاریابی مقرون به صرفه

 

هنگام تلاش برای ایجاد نام تجاری، هدایای تبلیغاتی در مقایسه با سایر اشکال مختلف تبلیغات، به ویژه رسانه‌ها، مقرون به صرفه‌تر هستند. اکثر کالاهای مارک‌دار، از تکنیک و بازاریابی دهان به دهان برای افزایش هزینه‌ها استفاده می‌کنند.

از آنجایی که محصولات تبلیغاتی معمولاً از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند، برند شما از این طریق، بسیار سود خواهد برد. بیشتر اقلام تبلیغاتی نسبتاً کوچک و ارزان هستند، اما می‌توانند شامل اقلام سطح بالاتری نیز باشند. به عنوان مثال، به افراد مشهور در جشنواره‌های مختلف فیلم و نمایش، جوایز اغلب اقلام تبلیغاتی گران قیمت مانند عطرها، محصولات چرمی و غیره داده می‌شود.

شرکت‌هایی که هدایای گران قیمت را به شرکت کنندگان مشهور اهدا می‌کنند، اغلب از آن‌ها می‌خواهند که اجازه دهند عکسی از آنها همراه با کالای هدیه گرفته شود که این امر می‌تواند توسط شرکت برای اهداف تبلیغاتی استفاده شود.

 

حفظ مشتریان

 

محصولات تبلیغاتی باعث حفظ مشتری و وفاداری به یک برند می‌شوند و به رشد شخصیتی و ملموس بودن بیشتر برند کمک می‌کنند. اطمینان از این موضوع که اقلام هدیه به خوبی برنامه ریزی شده و نوآورانه هستند، تأثیر قابل توجهی بر مخاطبان هدف ایجاد می‌کند و به ارتقای نام تجاری کمک می‌کند.

این امر حتی می‌تواند مشتریان سابق یک برند را پس از مدت‌ها به سوی خرید محصولات آن برند بازگرداند.

 

معرفی برند

 

معرفی و آگاهی از برند، رایج‌ترین کاربرد هدایای تبلیغاتی است. هر کالا یا محصولی که برای تبلیغ کسب و کار خود به سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر اهدا می‌کنید، یک محصول تبلیغاتی است.

از آنجایی که این محصولات حاوی برچسب، آرم، نام یا شماره تلفن و آدرس وب سایت شرکتی است که آنها را به مشتریان خود می‌دهد،  معمولاً برای تبلیغ و معرفی برند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هدایای تبلیغاتی، مزایایی را ارائه می‌دهند که هیچ استراتژی بازاریابی دیگری نمی‌تواند در چنین بازه زمانی کوتاه و با چنین بودجه کمی به دست آورد.






 
اخبار داغ:
تهدید به مرگ بازیـگر زن توسط هواداران «علیرضا طلیسچی»! ( ویدیو )
تصاویری از برادر و خواهر ابراهیم رییسی در منزلش +عکس
فرزندان سید محمد تقی آل هاشم
اولین عکس از همسر و فرزندان داغ دیده امیر عبداللهیان پس از سانحه سقوط
مالک رحمتی چند فرزند دارد؟
سردار شهید سیدمهدی موسوی، رییس تیم حفاظت رییس جمهور که بود؟ + تصاویر
رامین رضاییان پرسپولیسی ها را با خاک یکسان کرد / من از اول استقلالی ام خونم آبی است / اوسمار دوباره دانه پاشید!
تصمیم نهایی برای نیمکت بارسلونا/ یکی از این 3 نفر سرمربی فصل آینده است.
برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای نیروی انتظامی/ وداع جان سوز دختر شهید امنیت مسعود کرمی در معراج شهدا + فیلم
بمب نقل و انتقالات امسال را استقلال می ترکاند
فوری؛ همسان سازی حقوق انجام شد؛ حقوق 20 میلیونی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه 1 خرداد 1403/ جدول
واریزی جدید دولت برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از این ماه | پرداختی 4 میلیون تومانی برای این مددجویان از این ماه
فال روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
وداع دردناک فرزند پلیس نارمک با پدرش
قیمت طلا امروز 1 خرداد 1403
بشار رسن در دو راهی پرسپولیس و الجزیره؛ احتمال یک گزینه بیشتر است!
استعلام دهک یارانه نقدی با کد ملی | سایت دهک بندی یارانه/ نحوه ورود به سامانه دهک بندی یارانه + از کجا بفهمیم کدام دهک درآمدی هستیم؟
آب پاکی سازمان لیگ روی دست استقلال و نکونام!
غذاهای محلی؛ دل و روده بره رو خالی کرد جاش برنج ریخت فویلپیچ انداخت تو آتیش
رایانه های مایکروسافت هم به هوش مصنوعی مبتلا شدند
آیا ابزار AI Overviews واقعاً در موتور جست وجوی گوگل کاربردی است؟

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
امیرعبداللهیان
ابراهیم رییسی
حسین امیرعبداللهیان
تامین اجتماعی
همسان سازی حقوق
همسان سازی حقوق بازنشستگان
بازنشستگان تامین اجتماعی
پرسپولیسی ها
حجت الاسلام
تیم ملی کلمبیا
شهدای پاسدار
مضرات فضای مجازی
دکتر بیژن حیدری
تاب آوری اقتصادی
صفرپور
ترکیب پیکان
فایل صوتی
چماچم
دادستان مرکز استان گلستان
گرمای جهانی
سرقت خیابانی
ثبت سفارش
یوونتوس و لاتزیو
بزرگترین عکس
ارتقا کیفیت خودروها
فوتسال عربستان
آورام گرانت
حادثه کرمان
سرمایه گذار
مستمری بگیران
فوتبال ایران
سانحه هوایی
سقوط بالگرد
یارانه نقدی
متناسب سازی
استان آذربایجان شرقی
مهاجم جدید پرسپولیس
هواداران پرسپولیس
شهدای سانحه هوایی
شرکت ایران خودرو
شبکه های اجتماعی
امیر عبداللهیان
سرپرستان خانوار
سازمان بهزیستی
آیت الله رییسی
نقل و انتقالات
ورزشگاه آزادی
آیت الله سید
خودرو شاهین
هافبک عراقی
وزارت آموزش
امتحانات نهایی دانش آموزان
استاندار آذربایجان شرقی
مددجویان سازمان بهزیستی
تیم ملی فوتبال ایران
تیم فوتبال پرسپولیس
وزارت آموزش و پرورش
سید محمدعلی آل هاشم
صندوق بازنشستگی
محمدعلی آل هاشم
روابط بین الملل
شورای حل اختلاف
لیگ ستارگان قطر
امتحانات نهایی
مراسم افتتاحیه
مسابقات آسیایی
تیم ملی فوتبال
پرداخت یارانه
ناصر محمدخانی
شهرستان سیمرغ
آموزش و پرورش
خستگی ناپذیر
پلیس پیشگیری
زیان انباشته
واگذاری سهام
خراسان شمالی
فراموش نشدنی
تراکتورسازی
لایحه بودجه


 





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.