جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - Fri, 26th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,332.88
طلای 18 35,232,000
سکه امامی 424,090,000
بهار ازادی 391,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
تعمیر موبایل توسط خودتان؛ نکاتی که باید بدانید
بروزرسانی: 06:53

تعمیر موبایل توسط خودتان؛ نکاتی که باید بدانید


 

امروزه موبایل وسیله‌ای شخصی برای ارتباطات روزانه است. بدون موبایل بسیاری از کارهای ما دچار وقفه می‌شود و ممکن است نتوانیم بسیاری از امور خود را سر وقت انجام دهیم. ممکن است موبایل به مشکلات نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری زیادی در طول عمر خود برخوردکند. در این میان برخی از مشکلات را می‌توان با کسب کمی دانش و تخصص حل کرد. هر چند که برای مشکلات بزرگتر لازم است که موبایل را به تعمیرکار متبحر بسپارید که دانش کافی در زمینه تعمیر موبایل داشته باشد. مشکلات سخت ‌افزاری موبایل بسیار مرسوم هستند. احتمالا شما نیز به عنوان یک فردی که از موبایل به طور مرتب استفاده می‌کنید به این نوع مشکلات برخورد کرده‌اید. یکی از این مشکلات، کم شدن سرعت پردازش اطلاعات در گوشی‌های اندرویدی است. یادگیری مشکلات سخت ‌افزاری می‌تواند به شما کمک کند تا این مشکلات را برطرف سازید. چنان چه مشکلی در بخش سخت‌ افزاری موبایل رخ دهد امکان دارد که عملکرد گوشی شما را درگیر نماید و سبب خراب شدن تاچ و ال سی دی شود. در این صورت دیگر نمی‌توانید با موبایل خود کار کنید. امکان دارد که این اشکال سبب اختلال در گفتگوهای تلفنی شود. بنابراین توجه به مشکلات نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری در موبایل بسیار مهم است.

انواع مشکلات در گوشی‌های هوشمند

 بیشتر مردم بر این باور هستند که اگر موبایلشان کند شده یا به ‌درستی کار نمی‌کند به علت مشکلات نرم ‌افزاری است. اما لازم است بدانید که همیشه این‌گونه نیست. برخی از خرابی‌هایی که درگوشی‌ها اتفاق می‌افتد به علت مشکلات سخت ‌افزاری در گوشی است. راه‌های ساده‌ای برای برای آزمایش اشکالات سخت‌ افزاری وجود دارد. در نظر داشته باشید که حل کردن مشکلات سخت ‌افزاری در گوشی‌ها از چند نظر بسیار مهم است. این اشکالات در صورتی که به درستی حل نشوند، می‌توانند در دراز مدت سبب تخریب و کم شدن عمر قطعه‌های گوشی شوند و طول عمر گوشی شما را بسیار کم کنند. در نظر داشته باشید که مشکلات تعمیر موبایل به دو گروه نرم‌ افزاری و سخت ‌افزاری تقسیم‌بندی می‌شوند. توجه داشته باشید که مشکلات نرم‌‌افزاری در بیشتر موارد به راحتی برطرف می‌شوند. اما درباره مشکلات سخت ‌افزاری این مساله همواره درست نیست.

مشکلات سخت‌ افزاری موبایل

مشکلات سخت‌ افزاری سبب می‌شوند تا کارکرد موبایل شما با اشکالات خاص روبرو شود و نتواند عملکرد مناسب و درست از خود بروز دهد. دلایل این اتفاقات می‌تواند به سبب ضربه خوردن و یا کار کردن بیش از اندازه برخی از قطعات موبایل باشد. همچنین ممکن است که اتصالات برقی نیز با مشکل روبرو شده باشد. در نظر داشته باشید یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود تا موبایل نتواند به درستی کار کند استفاده ناصحیح شما از این وسیله است. هر یک از این مشکلاتی که نام بردیم می‌توانند سبب شوند تا خط‌های ارتباطی شما مسدود شوند و شما نتوانید از دستگاه خود استفاده کنید.

 اختلال در پردازنده موبایل  

از بدترین ایراداتی که می‌تواند برای گوشی هوشمند شما پیش بیاید این است که پردازنده موبایل شما دچار اختلال شود و یا به عبارت دیگر خراب شود. این خود می‌تواند به معنی توقف در کار کردن موبایل شما باشد. در نظر داشته باشید که ممکن است شما با قطع شدن ناگهانی موبایل خود مواجه شده باشید. از طرفی هنگ کردن یا روشن نشدن گوشی از دیگر اشکالاتی است که بیشتر کاربران موبایل در ارتباط با گوشی هوشمند خود تجربه کرده‌اند. این سه مورد از نشانه‌های اختلال در سی پی یو گوشی شما است. اما ممکن است بپرسید چه دلایلی سبب می‌شوند تا سی پی یو در موبایل خراب شود و این مشکلات برای آن ایجاد شود. به موارد متعددی می‌توان در این رابطه اشاره کرد از جمله:

  • ضربه زدن به موبایل
  • داغ شدن زیاد گوشی
  • داخل شدن آب به گوشی
  • سست شدن سوکت ها در سی پی یو

 در نظر داشته باشید که گوشی‌های هوشمند با بهره‌گیری از به ‌روز ترین و مدرن‌ترین علم روز  ساخته شده‌اند. بنابراین بدیهی است که ساختار آن‌ها دارای یک سری پیچیدگی‌ها باشد. لذا مهم است که برای تعمیر موبایل علم و تخصص خود را بالا ببرید و یا آن را به دست افراد حرفه‌ای در این امر بسپارید. در نظر داشته باشید به علت ساختمان پیچیده‌ای که این گوشی‌ها دارند تعمیر آن‌ها نیز بسیار پیچیده است و افراد بدون تخصص، نمی‌توانند از عهده تعمیر آن‌ها بر بیایند. بنابراین شما می‌توانید با طی کردن دوره‌های آموزشی در خصوص تعمیرات موبایل در این زمینه متبحر شوید تا بتوانید خودتان موبایل خود را به راحتی تعمیر کنید.

شناخته نشدن کارت حافظه

 یکی از اشکالاتی که برای موبایل پیش می‌آید و مربوط به زمینه نرم‌ افزاری است این است که کارت حافظه موبایل به‌درستی شناسایی نشود. این مساله ممکن است زمانی پیش بیاید که شما مطمئن هستید که کارت حافظه گوشی شما سالم است. در این صورت توصیه می‌کنیم که کارت حافظه خود را فرمت کنید. برای انجام دادن این کار لازم است که به بخش تنظیمات گوشی وارد شوید و وارد قسمت storage  شوید. در قسمت انتهایی گزینه فرمت را بیابید و انتخاب کنید. چنان چه این کارها را انجام دادید و کارت حافظه شناخته نشد لازم است که آن را به یک کامپیوتر متصل کنید. چنان چه این بار نیز به اطلاعات کارت حافظه خود نرسیدید می‌توانید از یک نرم ‌افزار ریکاوری بهره ببرید. این نرم ‌افزار می‌تواند data recovery wizard  باشد تا بتوانید کارت حافظه خود را ریکاوری نمایید.

اشکال در آپدیت ios

در نظر داشته باشید که مشکلات نرم‌ افزاری تنها مخصوص به موبایل‌های اندرویدی نیست بلکه کسانی که گوشی‌های آیفون هم دارند ممکن است با این اشکال روبرو شوند. از اشکالاتی که ممکن است در گوشی با آن مواجه شوید عدم آپدیت و بروز رسانیios است. برخی از کاربران موبایل حتی آیفون هم با این مساله روبرو هستند. در این هنگام آن‌ها با کلمه ارور روبرو می‌شوند. این مورد می‌تواند برای کاربران بسیار اذیت کننده باشد. علل زیادی برای جوابگویی به این پرسش که چرا این اشتباه و ارور رخ می‌دهد وجود دارد. این دلایل می‌توانند شامل ناسازگاری آپدیت و اینترنت ضعیف باشند.

 راه‌حل برای برطرف کردن مشکل آپدیت ios

  • برای حل این مشکل لازم است که اینترنت خود را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که اینترنت وای فای متصل باشد. در این هنگام توصیه ما این است که از اینترنت موبایل استفاده کنید. در صورتی که لازم باشد بایستی نقطه متصل شدن را چندین بار قطع کنید و دوباره وصل نمایید که ببینید آیا آپدیت و به روز رسانی می‌شود یا خیر.
  • راه دوم این است که موبایل را ری استارت نمایید. دکمه موسوم به پاور را برای چندین ثانیه بفشارید تا موبایل شما ری استارت شود. ری استارت  به معنی خاموش و روشن شدن گوشی موبایل است. پس از این‌که مجددا موبایل شما روشن شد لازم است که عملیات آپدیت را دوباره انجام بدهید.
  • راه سوم این است که وضعیت گوشی خود را ارزیابی کنید و وارد پیج apple system status شوید. در این هنگام لازم است ببینید آیا دستگاه شما آپدیت می‌شود یا خیر. در این قسمت می‌توانید برای ارزیابی کردن بخش‌های دیگر استفاده کنید و دیگر سرویس‌ها را نیز بررسی کنید و ببینید که آیا به درستی کار می‌کنند یا نه. در اینجا هر چه قدر مهارت تعمیر موبایل شما بیشتر باشد بهتر می‌توانید همه بخش‌ها را ارزیابی کنید و مشکلات احتمالی را تشخیص بدهید.

مشکلات رایج در گوشی‌های هوشمند

 امکان دارد مشکلات عجیب و متفاوتی برای گوشی هوشمند شما پیش بیاید که در این وضعیت نیاز دارید تا به صورت تخصصی گوشی موبایل خود را تعمیر کنید. در اینجا قصد داریم که به برخی از مشکلات گوشی هوشمند اشاره کنیم.

  • کند شدن گوشی: این موردی است که همه دست‌کم یک‌دفعه آن را تجربه کرده‌اند. مشکل کند شدن موبایل از مشکلات بسیار رایج است و می‌تواند به علل متفاوت رخ بدهد. در نظر داشته باشید که این مشکلات در گوشی‌های قدیمی بیشتر اتفاق می‌افتد. ولی موبایل‌های جدید هم می‌توانند این مشکل را داشته باشند. زمانی که رم گوشی از پرونده‌ها و برنامه‌ها پر شده است گوشی شما کند می‌شود. بنابراین بایستی برنامه‌هایی که مدت‌ها است از آن استفاده نکرده‌اید را پاک کنید. این خود می‌تواند مشکل کند بودن گوشی شما را برطرف کند.
  • مشکلات باتری: مشکل مرسوم دیگری که وجود دارد این است که گوشی شما به اندازه کافی باتری نداشته باشد. علل زیادی هستند که در این مورد سبب می‌شوند تا باتری گوشی شما با این مشکل مواجه شود. شما بایستی پیش از تعمیر موبایل و عوض کردن به بررسی همه علل و عوامل بپردازید. برای مثال امکان دارد که خراب شدن گوشی به آب­خوردگی، اشکالات نرم افزاری، اشکالات در کابل شارژ برگردد. این­ها می­توانند علل خرابی باتری باشند.
  • دمای زیاد در گوشی: این مساله می­تواند مرتبط به همان اشکال قبلی باشد. این مشکل ممکن است به مشکلات باتری شما مربوط شود. ولی علل دیگر مثل ضعیف بودن گوشی،  برنامه­های سنگین و بازی­ها، دمای بیرون موجب به وجود آمدن این مساله شوند. در این زمان لازم است که گوشی خود را به یک تیم تخصصی تعمیر موبایل واگذار کنید. در نظر داشته باشید که تعمیر موبایل و عیب یابی در این زمینه بسیار مهم است. چون در صورتی که مشکل را برطرف نکنید ممکن است تلفن همراه شما به شدت آسیب ببیند.
  • مساله پر بودن حافظه داخلی: ممکن است شما از جمله افرادی باشید که تصاویر، آهنگ، سندها و پرونده‌های دیگر را سیو می‌کنید؛ اما در صورتی که دیگر به آن‌ها احتیاج ندارید آن‌ها را همچنان در گوشی خود ذخیره نگه می‌دارید. برخی اوقات این مدارک به‌قدری قدیمی هستند که شما فراموش می‌کنید که آن‌ها را حذف کنید. برنامه‌های غیر لازم سبب می‌شوند که فضای ذخیره در گوشی شما پایین بیاید. این کار سبب می‌شود تا گوشی شما سنگین شود. در این موارد حتما لازم است که گوشی را از وجود فایل­های اضافی پاک کنید.

 اشکالات نرم افزاری رایج در تعمیر گوشی اندرویدی

  • تخلیه باتری: از مرسوم‌ترین مشکلات که ممکن است برای گوشی‌های اندرویدی پیش بیاید همان مشکل خالی شدن باتری است. این مساله را بیشتر کاربران موبایل تجربه کرده‌اند. این مساله می‌تواند به علت اشکالات فنی رخ بدهد. اما در بیشتر مواقع خالی شدن باتری به دلیل مشکلات نرم ‌افزاری که به خاطر مصرف بیش از حد باتری است رخ می‌دهد. این مسائل به علت بد افزارها یا نصب برخی از اپلیکیشن‌ها رخ می‌دهد.
  • متصل نشدن به وای فای: یکی دیگر از ایراداتی که اغلب کاربران تجربه می‌کنند همانا عدم متصل نشدن به وای فای است. این مساله می‌تواند به دلیل دسترسی نداشتن به سیگنال وای فای و یا ایرادات مربوط به وصل شدن روتر رخ بدهد.
  • اشتباه در همگام شدن با گوگل: این مورد نیز از اشکالات مهمی است که برای بسیاری از کاربران اتفاق می‌افتد. بدین معنا که امکان دارد گوشی نتواند با سرور گوگل همگام بشود.
  • فراموش کردن پسورد: پسورد ممکن است فراموش شود. در این صورت می‌توانید پسورد خود را عوض کنید.
  • کار نکردن کیبورد: به ‌طور معمول کار نکردن کیبورد و یا دیر کارکرد آن به علت ضعف گوشی یا نرم ‌افزار است.

سخن پایانی

 در این مطلب به مشکلات احتمالی که ممکن است در گوشی‌های هوشمند پیش بیاید اشاره کردیم. تعمیر موبایل در مراحل ابتدایی چیزی است که می‌توانید با کسب کمی دانش و مهارت بیاموزید. تعمیر موبایل خصوصا  در زمینه نرم افزاری چیزی است که بیشتر کاربران با آن آشنا هستند. شما می توانید با انجام دادن یک سری کارهای ساده به حل برخی از مشکلات در موبایل بپردازید. در نظر داشته باشید که در صورتی که همه موارد احتمالی را بررسی کردید و مشکل گوشی شما حل نشد بایستی آن را به یک شرکت معتبر در زمینه تعمیر موبایل بسپارید.

 






 
اخبار داغ:
توییت جدید عضو دفتر رهبری درباره سردار بلندپایه سپاه
ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسراییل می زند، یا 30 هزار؟
اعتراض حنیف عمران زاده: از وام پرسپولیس شاخ درآوردم | هواداران استقلال خیلی مظلومند
اولین بمب نقل و انتقالات استقلال در فصل جدید مشخص شد؛ ستاره بزرگ چراغ سبز نشان داد
عاقبت تورم در سال 1403 مشخص شد/ روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
ویروس جنسی به نام هرپس سیمپلکس چیست؟
بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
چرا آدم های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم های حسابگر
آسیب دیدن شدید کارگردان سریال «نون خ» سعید آقاخانی
جمعیت ایران تا سال 2050 به چند نفر می رسد؟
سیلوا با این عکس هوداران استقلال را خوشحال کرد
بسته شدن یک پرونده و شادی بی نطیر پرسپولیس
قیمت دنا پلاس امروز 7 اردیبهشت 1403
ثبت نام وام اعتباری 300 میلیونی بانک پارسیان
9 نشانه افراد باهوش که خودشان از آن خبر ندارند
حامیان گشت ارشاد
فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
چراغ سبز سرمربی جهانبخش به لیورپول؛ منتظر توافق دو باشگاه هستم
قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول
لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
آغاز کنکور 1403 با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
ثبت خودکشی خونین کارمند سابق هیئت های ورزشی / در اهر رخ داد
نجات جان 2 دختر بچه توسط سرباز و کارمند دادگستری

موضوعات داغ:
منچستریونایتد
لیگ قهرمانان
حقوق بازنشستگان
ادارات دولتی
فینال لیگ قهرمانان
کمیسیون اقتصادی
کمبود ویتامین B12
فابیو کاناوارو
کمبود ویتامین
سیدحسین حسینی
آیت اله بهجت
پرونده های پلیس
خاله سوسکه
والیبال آمریکا
امیر خوشخبر
نیازهای اولیه
فیلم سینمایی شنای پروانه
ادوبی کانکت
تجمعات مردمی
زندان های آمریکا
وحدت گفتمانی
نانواخانه
تکریم
هیأت دوچرخه سواری
واحدهای بسته بندی
علی ناصری
تعداد حوزه های انتخابیه
بی آب
دوره تیموریان
میزان خواب کودک
مرکز رسانه قوه قضاییه
باشگاه منچستریونایتد
کمیسیون اقتصادی مجلس
سرمربی سابق تیم ملی
سالگرد شهادت سردار
استاندار کرمانشاه
مربی اسبق استقلال
تیم ملی ایتالیا
قیمت خودرو دنا
عضو هیات رییسه
اسطوره فوتبال
دادگاه انقلاب
انتخابات مجلس
امانوئل مکرون
یک هشتم نهایی
حداقل دستمزد
سالگرد شهادت
شبکه اجتماعی
فوتبال ایران
سلاح هسته ای
شبکه پرداخت
شورای اداری
فرهاد مجیدی
دیدار خیریه
رهبر انقلاب
فرجام خواهی
شهادت سردار
الحاجی دیوف
همسان سازی حقوق بازنشستگان
طرح مالیات بر عایدی سرمایه
سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
فینال لیگ قهرمانان آسیا
افزایش حقوق بازنشستگان
مالیات بر عایدی سرمایه
لیست خرید جواد نکونام
سازمان تامین اجتماعی
برنامه هسته ای ایران
لیگ قهرمانان اروپا
استقلال و پرسپولیس
فصل نقل و انتقالات
میزان افزایش حقوق
مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون تلفیق
خدمات الکترونیکی
سازمان های دولتی
شبکه های اجتماعی
هلدینگ خلیج فارس
کاپیتان استقلال
کابینه نتانیاهو
سرمربی پرسپولیس


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
مجله خبری آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
لوازم یدکی کیا
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
موزیک ترین
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.