سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - Tue, 14th May 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,354.97
طلای 18 33,476,000
سکه امامی 404,970,000
بهار ازادی 377,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
با وسایل ورزش کراس فیت آشنا شوید
بروزرسانی: 21:37

با وسایل ورزش کراس فیت آشنا شوید


یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های قرن کراس فیت است. این ورزش ترکیبی از چندین تمرین بوده که شامل مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، ژیمناستیک، تمرین‌های استقامت بدنی و... می‌شود. یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رابطه با این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد، وسایل ورزش کراس فیت است. ابزارهای گوناگونی وجود دارند که افراد با استفاده از آن‌ها می‌توانند این ورزش را شروع کرده و به نتایج قابل‌قبول دست پیدا کنند. این مطلب به صورت خلاصه مهم‌ترین وسایل ورزشی را با شما به اشتراک می‌گذارد؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

جامپ باکس

اولین موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، جامپ باکس است. برای اینکه بتوانید تمرینات انفجاری و همچنین پرشی کراس فیت را تامین و برآورده کنید، به این وسیله نیاز دارید. جامپ باکس دارای انواع گوناگونی بوده (فلزی،چوبی،سافت باکس) و هر کدام می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را از خود به نمایش بگذارند. شما باید به دنبال گزینه‌ای باشید که بهترین مشخصات را از خود به نمایش بگذارد.

دار حلقه؛ از مهم‌ترین وسیله‌ها برای انجام تمرینات ژیمناستیک

 

دومین وسیله‌ای که برای ورزش کراس فیت باید آن را تهیه کنید، دار حلقه است. همانطور که اشاره کردیم ورزش کراس فیت تلفیقی از چندین تمرین و ورزش مختلف بوده که ژیمناستیک یکی از آن‌ها به شمار می‌رود؛ از این رو تهیه دار حلقه جزء واجبات قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانید به اجرای حرکت ماسل آپ بپردازید، نیاز است تا نسبت به تهیه دار حلقه مورد نظر خود اقدام کنید. برای تمرین کردن بنیادی این ورزش، حضور دارحلقه ضروری است. همچنین افرادی که به صورت کاملا حرفه‌ای دنبال‌کننده این ورزش هستند، باید حتما از دار حلقه بهره ببرند. یکی از تاثیراتی که استفاده از دارحلقه دارد، تاثیرات بسیار گسترده در حرکات انفجاری است.

هالتر کراس فیت؛ یکی دیگر از وسایل ورزش کراس فیت

سومین وسیله‌ای که برای دنبال کردن ورزش کراس فیت می‌توانیم نام ببریم، هالتر است. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که این ورزش با خود به همراه دارد، لیفت کردن است. در واقع اگر به جدا کردن این ورزش از کراس فیت بپردازید، دیگر شاهد هیچگونه جنجال و یا هیجانی نخواهید بود؛ به همین علت می‌توانیم از هالتر به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل در ورزش کراس فیت یاد کنیم. لازم به ذکر است که هالترهای کراس فیت کاملا با هالترهای بدنسازی تفاوت داشته و ساخته شده از جنس‌های مختلفی هستند و عمدتا دارای تعداد مختلفی بلبرینگ میباشند. پس در هنگام خرید باید به این نکته بسیار مهم توجه خود را معطوف کنید.

پلیت کراس فیت

از دیگر وسایل ورزش کراس فیت می‌توانیم به پلیت یا صفحه هالتر کراس فیت اشاره داشته باشیم. برای انجام ورزش وزنه‌برداری، از صفحه‌های وزنه مخصوصی بهره برده می‌شود. این صفحه‌ها در ورزش کراس فیت تحت عنوان پلیت شناخته شده‌اند. پلیت‌های مخصوص کراس فیت دارای تفاوت‌های چشمگیری با پلیت‌های بدنسازی هستند. به عنوان مثال صفحه‌هایی که در بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند را نمی‌توان بر روی زمین رها کرد؛ چرا که دارای قابلیت شکستن هستند. این در صورتی است که ورزشکار می‌تواند پلیت‌های مخصوص کراس فیت را به راحتی بر روی زمین رها کند؛ بدون اینکه شکستگی و یا آسیب دیدگی در آن‌ها مشاهده کنید. در واقع مقاومت این پلیت‌ها بسیار بالا بوده که می‌توانیم از آن به عنوان یک نقطه قوت و مزیت بزرگ یاد کنیم.

روئینگ؛ یکی دیگر از وسایل ورزش کراس فیت

روئینگ را می‌توانیم به زیر بغل قایقی که در ورزش بدنسازی کاربرد تشبیه کنیم. در یک نگاه کلی می‌توانیم اینطور بگوییم که ورزشکار فشار پاها را به صورت یکسان و همزمان جلو عقب می‌کند و همزمان با آن زیر بغل خود را نیز حرکت می‌دهد. این اساس کار زیر بغل قایقی است. البته لازم به ذکر است که روئینگ زمین تا آسمان با زیر بغل قایقی تفاوت داشته و اختلاف گسترده‌ای در زمینه‌های مهندسی و طراحی دارند.هدف از ذکر این تعریف آشنایی با کارکرد نسبی روئینگ بود. پس به بیان دیگر می‌توانیم اینطور بگوییم که روئینگ و زیر بغل قایقی نمی‌توانند به هیچ عنوان به جای یکدیگر مورد کاربرد قرار بگیرند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای را داشته باشید.

ایربایک یا دوچرخه ی کراس فیت

یکی دیگر از وسایل کاربردی در ورزش کراس فیت که نفس همه ی ورزشکاران را میبرد دوچرخه ی ایربایک میباشد.این وسیله را میتوان به گونه ای شبیه به دستگاه الپتیکال در باشگاههای بدنسازی دانست که بالاتنه و پایین تنه شما را همزمان با شدت و سرعت بیشتری درگیر میکند.البته شما میتوانید در ایربایک با قرار دادن پاهای خود بر روی گیره های کنار چرخ تنها از دستان خود برای تمرین استفاده کنید.در این وسیله هرچه میزان شدت تمرین شما بیشتر باشد،مقاومت ایجاد شونده در برابر شما نیز بیشتر خواهد بود و یک تمرین سخت و نفس گیر را تجربه خواهید کرد.

اسکی ارگ؛ یکی دیگر از وسایل ورزش کراس فیت

اکثر باشگاه های تخصصی کراس فیت یا به اصطلاح باکس کراس فیت ابتدا فعالیت خود را با تهیه ی ایربایک و روئینگ از بین دستگاهها شروع میکنند.به مرور زمان و با بهتر شدن شرایط میتوان گفت که اسکی ارگ یکی دیگر از وسایلی است که برای خرید آن باید اقدام نمایید.

اسکی ارگ دستگاهی است که به منظور شبیه سازی ورزش اسکی نوردیک طراحی شده است و یک تمرین هوازی بسیار عالی را برای شما فراهم خواهد کرد.در کنار تمرین کلیشه ای اسکی،شما میتوانید با استفاده از خلاقیت خود تمرینات متعددی را برای بسیاری از عضلات بدن طراحی نمایید.به نوعی میتوان گفت تمرینات شبیه با دستگاه کراس اور در بدنسازی اما با اصول بنیادی بسیار متفاوت.

تردمیل مکانیکی؛ تردمیل منحنی

همانطور که میدانید دویدن از ابتدا جزأ اصلی ترین تمرینات هوازی بوده است.بنابراین داشتن وسیله ای برای دویدن بر روی آن در باشگاه بسیار ضروری است.اما چرا تردمیل مکانیکی؟چرا تردمیل برقی در کراس فیت استفاده نمیشود؟

همانطور که گفتیم تمرینات کراس فیت به نوعی شدتی ، انفجاری هستند.تردمیل های برقی دارای سرعت محدودی هستند و یک ریتم یک نواخت را ایجاد میکنند.این موضوع مانع استفاده از آنها در کراس فیت می شود .

تردمیل های مکانیکی هیچ محدودیت سرعتی ندارند و در لحظه با تصمیم شما به حداکثر سرعتی که شما میتوانید بدوید خواهند رسید زیرا نیروی لازم برای حرکت تسمه از پاهای شما گرفته می شود،بنابراین برای خرید تردمیل در باشگاه کراس فیت حتما باید به سراغ تردمیل های مکانیکی که با نام های تردمیل منحنی یا بدون موتور هم شناخته میشوند رفت.

سازه کراس فیت

شما برای انجام بسیاری از تمرینات کراس فیت به یک سازه ی آهنی شکل که بر اساس تمرینات این رشته طراحی شده است نیاز دارید.سازه های کراس فیت بر اساس فضا و نیاز شما میتوانند در ابعاد و اشکال مختلف طراحی و ساخته شوند.

همچنین بر روی این سازه ها سوراخ هایی مشاهده خواهید کرد که برای نصب و جابجایی لوازم مختلف استفاده میشوند.تعداد لوازم جانبی که بر روی سازه های کراس فیت نصب می شوند اختیاری است و شما میتوانید طبق نیاز خود بعدا لوازم سازه ی خود را تکمیل تر نمایید.

سایر لوازم

تعداد لوازمی که برای راه اندازی باشگاه کراس فیت به آنها نیاز دارید تنها محدود به آنچه که در بالا خدمتتان معرفی گردید نمیشود و شما برای هرچه تکمیل تر شدن باشگاه خود به سایر لوازم مثل میز GHD  ،نیمکت،توپهای تمرینی ،دمبل و کتل بل و ... نیاز خواهید داشت.

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با اصلی ترین وسایل ورزش کراس فیت آشنا کنیم. هر کدام از این وسیله‌ها در انواع مختلفی وجود داشته و هر یک نیز می‌توانند مشخصات و ویژگی‌های گوناگونی را از خود به نمایش بگذارند. اگر قصد تمرین کراس فیت را به صورت کاملا حرفه ای را دارید،حتما قبل از خرید با افراد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید،مخصوصا در خرید دستگاه ،زیرا خرید یک دستگاه بدون کیفیت یا خرید یک برند گران قیمت که بیشتر از سطح نیاز شماس باعث تحمیل هزینه های بالا به شما خواهد شد.

همچنین اگر شما یا اعضای باشگاه شما قصد شرکت در مسابقات کراس فیت گیمز را داشته باشند،خرید برخی برندهای متفرقه یعنی هدر دادن سرمایه ی شما زیرا دستگاه های شما باید مطابق با استانداردهای جهانی کراس فیت گیمز باشند. پیشنهاد ما بہ شما خرید محصولات کراس از سایت معتبر کراس فیت ۲۴ است






 
اخبار داغ:
متین سلطانخواه در دنیای واقعی کیست؟
فوری؛ مصوبه همسان سازی و حقوق بازنشستگان کشوری ابلاغ شد/ حقوق بازنشستگان افزایش یافت/ کام بازنشستگان شیرین شد
سحر قریشی راز رابطه جنجالی اش را با مهدی طارمی فاش کرد/صحبت های دیده نشده بانوی حاشیه درمورد کلاه برداری از آقای فوتبالیست+ویدیو!!!
یارانه کالابرگ دوباره واریز می شود | خبر فوری وزیر اقتصاد برای یارانه بگیران
نکونام «رسما» تکلیف بازیکنان مدنظر خود برای «استقلال» را اعلام کرد
حضور جنجالی صادق بوقی در جشن شبانه اونور آبی و اجرای زنده آهنگ معروفش سوژه فضای مجازی شد/ویدیو!!
600 میلیارد تومان پاداش برای بودن با این دختر! ( عکس )
جواب تند پیشکسوت پرسپولیس به پیشکسوت استقلال: بایرن مونیخ و اینترمیلان بزرگ تر هستند یا اوساسونا!؟
وقتی ستاره پرسپولیس پرونده قلعه نویی در استقلال را بست!
فوری؛ احکام حقوق بازنشستگان بارگذاری شد | تغییر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه با آپشن طلایی
سورپرایز ویژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه/ احکام حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
فیلم/ تجاوز وحشتناک به یک زن در یکی از خیابان ها + بدون سانسور
جلسه ویژه استقلالی ها در باشگاه و کمپ حجازی
واریز حقوق بازنشستگان با افزایش بیش از 40 درصد واریز خواهد شد؟
جزییات اضافه پرداخت بازنشستگان از خرداد
اختلاف درباره نیروهای شرکتی در طرح ساماندهی کارکنان دولت
eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی | دریافت فیش حقوقی بازنشستگان / اظهارات وزیر کار از حق مسکن کارگران و همسان سازی حقوق بازنشستگان
ماجرای بمباران هوایی تهران در پست جنجالی ایلان ماسک+عکس
جزییات تازه از ماجرای قتل عمد شهردار منطقه 5 شیراز/رضا مسعودی کیست؟
همسر جوان جورج کلونی فرزندانشان را در فرانسه بزرگ می کند!
عکس| ملاقات علی پروین با خرید زمستانی پرسپولیس

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
بازنشستگان تامین اجتماعی
تامین اجتماعی
همسان سازی حقوق
مددجویان بهزیستی
کمیسیون اجتماعی
جواد نکونام
ایمان سلیمی
سام درخشانی
همسان سازی حقوق بازنشستگان
جشنواره اپلیکیشن هپ
نانوالیاف
میدان نفتی نام آوران
مهرزاد دانش
مودیز
تملک اراضی
سیدحسین
شهرداری سنندج
درخوا
آمارسازی
پرنس هری
امان نریمانی
بشار
فرمانده نیروی زمین ارتش
اندره
معدن دالی
بهترین های فیفا
راپیج
محمد ابراهیم رضایی
چهار کشور
مستمری مددجویان
حق مسکن کارگران
رییس سازمان زندان های کشور
برنامه و بودجه
نیروهای شرکتی
بمباران هوایی
شهردار منطقه 5
جمهوری اسلامی
مسکن کارگران
صندوق بازنشستگی کشوری
سازمان زندان های کشور
بایرن مونیخ
کمیته امداد
کمیسیون اجتماعی مجلس
بازنشستگان کشوری
پرونده قلعه نویی
صندوق بازنشستگی
شهرستان گچساران
قهرمانی استقلال
ستاره پرسپولیس
اسطوره استقلال
مدیر پرسپولیس
تأمین اجتماعی
شورای نگهبان
سرقت مسلحانه
واریز یارانه
اوسمار ویرا
وزیر اقتصاد
تعطیلی شنبه
کلاه برداری
ساداتی نژاد
اعمال قانون
مدیرعامل صندوق بازنشستگی
استان سیستان و بلوچستان
رییس سازمان زندان ها
جمهوری اسلامی ایران
استقلال و پرسپولیس
پرسپولیس و استقلال
پایگاه خبری تحلیلی
ابراهیم میرزابیگی
قهرمانی جام حذفی
شبکه های اجتماعی
مسکن و اجاره بها
علیرضا بیرانوند
سازمان زندان ها
بازیکن استقلال
اشتباهات داوری
فوتبال خوزستان
پیروزی استقلال
شهرداری تهران


 





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.