چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - Wed, 24th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,314.19
طلای 18 35,177,000
سکه امامی 418,840,000
بهار ازادی 393,250,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
با نکات مهم سرمایه گذاری روی بیت کوین آشنا شوید
بروزرسانی: 18:06

با نکات مهم سرمایه گذاری روی بیت کوین آشنا شوید


این روزها دوباره نام بیت کوین و ارزهای دیجیتال بر سر زبان‌ها افتاده است. پس از سقوط بیش از ۵۰ درصدی قیمت در ابتدای سال جاری، ابتدا ترس و وحشت در بازار حاکم شد و سپس رخوت جای آن را گرفت. اما پس از اینکه قیمت بیت کوین در هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد، افراد زیادی دوباره دل و دماغ نگاه کردن به نمودار قیمت را پیدا کرده‌اند. و افراد زیادی به این فکر افتادند که بفهمند بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟

https://lh5.googleusercontent.com/CI0rQ-NN2J1MsNibX0MAxIpLi7HZIzjYv0fBl2A3DWNKdnR1GVczeGa9wXH8TJhj2OTwVaGft1wuyz8nsFppmg5Oze0h3NxSUQS0leVXQVIRsou9jmHAUq54nxkKJgymOfdtiWcD

بنابر گزارش تابناک، بیت کوین «پولی دیجیتال است که با هدف مقابله با سیاست‌های اشتباه اقتصاد سنتی، از میان برداشتن واسطه‌ها در هنگام انتقال پول و حفظ حریم خصوصی پا به میدان گذاشت». امروزه برخی اعتقاد دارند که بیت کوین از هدف ابتدایی خود دور شده است و از ویژگی‌های پنج‌گانه پول، تنها «ابزاری برای انباشت و حفظ ارزش» است. این دسته اعتقاد دارند بیش از آن که بیت کوین به ارزهای رایج شبیه باشد، نقشی مشابه طلا ایفا می‌کند.

با این حال در طی دوازده سالی که از پیدایش بیت کوین می‌گذرد، این رمزارز و دیگر پروژه‌های فعال در این حوزه راه درازی پیموده‌اند. زمانی – در سال ۲۰۱۰ – شخصی به نام لازلو هانیچ چند روز به دنبال کسی گشت تا حاضر باشد در ازای ۱۰۰۰۰ بیت کوین، به او دو عدد پیتزا دهد حال آن که امروز آن تعداد بیت کوین بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارند و مجموعه‌های تجاری فراوانی حاضرند تا در ازای دریافت بیت کوین خدمت ارائه دهند.

 قصد داریم در ادامه بازده سرمایه‌گذاری ماهیانه در بیت کوین را با جایگزینی فرضی مقایسه کنیم.

 

سرمایه‌گذاری در بیت کوین

پیش از هر چیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در رمزارزها، ریسک بسیار بیشتری نسبت به انواع سرمایه‌گذاری‌های سنتی دارد. قیمت ارز دیجیتال خصوصا آن‌هایی که ارزش بازار پایینی دارند، بسیار متلاطم است. در بازارهای مالی سنتی، بدون وجود اهرم، شاید به سختی بتوان بیش از ۳۰ درصد در روز ضرر دید، ‌اما در دنیای رمزارزها حتی رمزارزهای بزرگ بازار، چنین روزهای خونینی به خود دیده‌اند.

https://lh5.googleusercontent.com/HSeJEV63qXpwMtbXoBvijrmXOM4FC2IR8P--7J--l__6n5eqDoITfByR_1pnh5KIu3eEKkLHRqDsbHwT2d1b0zM18Omg4BZgwsxRsU-5ZzkXh-IFHl-_MvpGivHlMFoSW_mveG1F

برای کم کردن تاثیر چنین نوساناتی، برخی استراتژی هودل (HODL) را پیشنهاد داده‌اند. در این راهکار، شما پس از انتخاب سرمایه‌گذاری مناسب، بی‌توجه به نوسانات قیمتی، به دارایی خود برای مدتی که تعیین کردید دست نمی‌زنید یا طی تناوبی از پیش تعیین شده تنها به مقدار سرمایه‌گذاری خود می‌افزایید. بررسی‌ها نشان داده است که در بازار متلاطم رمزارزها، بسیاری از مواقع هولدرها موفق‌تر از تریدرهای روزانه هستند که سعی می‌کنند روزانه از نوسان موجود کسب سود نمایند.

جزییات سرمایه‌گذاری در بیت کوین

برای انتخاب نقطه شروع سرمایه‌گذاری فرضی‌مان، زمان اولین پست سایت میهن بلاکچین – یکی از سایت‌های فعال در حوزه رمزارزها – را برگزیدیم: ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۶. در سمت مقابل قیاس، سرمایه‌گذاری فرضی با ۲۰ درصد سود مرکب سالیانه (با سررسید پرداخت سود ماهیانه) را قرار دادیم تا بازده سرمایه‌گذاری خود را با آن مقایسه کنیم.

برای انتخاب میزان سرمایه‌گذاری، حداقل حقوق مصوب هر سال را در نظر گرفتیم و ده درصد از آن را ماهیانه به این دو سرمایه‌گذاری تخصیص دادیم. برای تبدیل ریال، نرخ برابری دلار به ریال را در میانه هر ماه در نظر گرفتیم. برای واقعی‌تر شدن شرایط، هفت درصد از میزان سرمایه‌گذاری ماهیانه در حالت الف (سرمایه‌گذاری در بیت کوین) را به خاطر هزینه‌هایی همچون کارمزد صرافی‌ها و هزینه انتقال شبکه کسر نمودیم.

نتیجه جالب توجه بود: اگر شما از بهمن ماه ۹۶، هر ماه طبق روند گفته شده بیت کوین خریداری می‌کردید و نگاه می‌داشتید، امروز معادل ۵۵ میلیون تومان دارایی داشتید. از طرف مقابل، ارزش دارایی ما در سرمایه‌گذاری جایگزین، امروز نزدیک به ۱۰ میلیون تومان بود. به صورت دقیق‌تر سرمایه‌گذاری ما نسبت به گزینه جایگزین ۴۷۵ درصد بازده بیشتری داشته است. طبیعی است که بخشی از بازده سرمایه‌گذاری به خاطر تغییر گسترده نرخ برابری ارز طی این مدت بوده است.

 https://lh4.googleusercontent.com/8837XWBnuv5rSdAKFtUQ-zDu1LfnMhbtHyZS1G0QtvPNsVs-6KX_k7nXu7B9UtmO0nOBihCVIw_AG4CM-FJ-7htbNXXxCqGJcDMJpfU9OEpQOOAohpXjh0HEZQYjU4yJNasodFBj

نکاتی که باید مدنظر قرار دهید

قبل از هر چیزی تاکید می‌کنیم که این مطلب یک توصیه مالی نیست؛ سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی (به ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال) ریسک فراوانی دارد و چه بسیار رمزارزهایی که امروزه حتی وجود ندارند و ارزش آن‌ها کاملا صفر شده است. بنابراین پیش از هر گونه سرمایه‌گذاری، حتما در مورد رمزارز موردنظرتان تحقیق کنید و همه جوانب کار را در نظر بگیرید.

اما چندی از نکاتی که باید به آن توجه کنید:

·         حفظ آرامش در بازار نزولی بسیار مشکل است. برای مثال در بازه زمانی انتخابی ما، قیمت بیت کوین تنها چند ماه بعد، هفتاد درصد از ارزش خود را از دست داد. یک لحظه تصورش را کنید؛ پس‌اندازی که برایش زحمت کشید و کنار گذاشتید حالا تنها ۳۰ درصد قبل ارزش دارد (اگر هزینه فرصت آن را در نظر بگیرید، مقدار زیان حتی بیش از ۷۰ درصد می‌شود). حال اگر وحشت کنید یا از ابتدا به خوبی تحقیق نکرده باشید، شک و تردید، فشار روانی زیادی به شما وارد خواهد کرد و احتمالا سبب اتخاذ تصمیم‌های غیرمنطقی می‌شود. هیچ‌گاه برای سرمایه‌گذاری، گذران زندگی عادی خود را به خطر نیاندازید؛ از کارتان استعفا ندهید، منزل‌تان را به فروش نرسانید و...

·         ریسکی که بسیاری آن را در هنگام سرمایه‌گذاری در رمزارزها در نظر نمی‌گیرند، ریسک سیستماتیک است. گاهی اوقات شما در انتخاب سبد سرمایه‌گذاری اشتباه می‌کنید (یا بدتر از آن، اصلا سبدی متنوع تشکیل نداده‌اید) که به آن ریسک غیرسیستماتیک می‌گویند؛ شما با انتخاب پروژه‌هایی از بخش‌های مختلف بازار، صنایع مختلف و حتی کلاس دارایی متفاوت می‌توانید بخش بزرگی از این ریسک را خنثی کنید. اما نکته‌ای که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند، ریسک سیستماتیک است؛ ریسکی که کل بازار را در بر می‌گیرد و وابسته به اینکه شما ارز الف را در پورتفولیو دارید یا ب نیست. دنیای رمزارزها با توجه به نوظهور بودن نسبی آن، ریسک سیستماتیک بیشتری نسبت به بازارهای سنتی‌تر دارد. دخالت‌های دولت‌ها و نهادهای قانون‌گذار، یکی از نمونه‌های این نوع ریسک است.

·         همواره دارایی دیجیتال خود را در کیف پول‌تان نگه دارید. صرافی‌های متمرکز محل خوبی برای نگه داشتن ارزهای دیجیتال نیستند. شما با این کار به ریسک سرمایه‌گذاری خود می‌افزایید. شاید فکر کنید که چگونه یک صرافی بین‌المللی و معظم ممکن است مشکلی برایش پیش آید؟ لازم نیست راه دوری رویم، این اتفاق پیش‌تر افتاده است. صرافی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان بود و نزدیک به هفتاد درصد کل معاملات جهانی بیت کوین از طریق این شرکت انجام می‌پذیرفت. طی سرقتی مقدار ۷۴۴۴۰۸ عدد بیت کوین از این صرافی به سرقت رفت و این صرافی ورشکسته شد. کاربران این صرافی مجموعا بیش از ۴۰۰ میلیون دلار متضرر شدند. اصل بزرگ دنیای کریپتو کارنسی این است که اگر کلید خصوصی دارایی‌تان در اختیار شما نیست، شما مالک حقیقی آن دارایی نیستید.

·         رعایت موارد امنیتی هزینه‌بر است؛ برای انتقال دارایی به کیف پول باید کارمزد پرداخت که با توجه به وضعیت شبکه گاهی می‌تواند مبلغ قابل‌توجهی باشد و این بسیاری از افراد را از این کار منصرف می‌کند. توصیه می‌کنم در صورتی که مبالغ اندکی می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، هر چند ماه یک‌بار آن را به کیف پول خود انتقال دهید تا هزینه کمتری بپردازید.

·         کیف‌پول‌های سخت‌افزاری (سرد) بیشترین امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورند اما قیمت گرانی دارند. اگر توانایی پرداخت هزینه خرید آن کیف پول‌ها را ندارید، در کیف پول‌های نرم افزاری (گرم) خوش‌نام دارایی‌تان را نگه دارید و مهم‌تر از هر چیزی، از کلید خصوصی/عبارت بازیابی خود به خوبی نگهداری کنید و به هیچ عنوان آن را با کسی در میان نگذارید.

جمع‌بندی

رمزارزها و فناوری بلاکچین امور مالی سنتی را متحول کرده‌اند و هر روز استفاده جدیدی از آن پا به بازار می‌گذارد. سنگ‌فرش‌های این خیابان می‌تواند از طلا باشد یا شما را به بیراهه برد. یگانه چراغ شما در این راه، کسب آگاهی و دانش است. موانع مسیر را به خوبی بشناسید و فرصت‌ها را بربایید. سایت Mihanblockchain می‌تواند در مسیر به یاری شما آید.






 
اخبار داغ:
تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت های آسیا| سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی
جدول فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در 1403 /عکس
واکنش جنجالی ستاره معصومی همسر سابق مهدی قائدی به شایعه بالا کشیدن اموال این بازیکن!!!
خالکوبی که برای تتلو و رسانه ها دردسرساز شد/تصاویری از سانسور خالکوبیه امیرحسین مقصودلو در جلسه دوم دادگاهش!!
خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی
70 میلیون ایرانی تنها به این یک دلیل سودای مهاجرت دارند
گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه 5 اردیبهشت 1403
عیدی ویژه برای بازنشستگان کارگری در روز کارگر | تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
خلاصه فوتسال ایران 6 قرقیزستان 1
عکس/ مسعود روشن پژوه چه بود و چه شد!
شعار مردم در مترو هفت تیر بخاطر بازداشت یک زن
جزییات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
روز و ساعت بازی استقلال و تراکتور؛ یحیی گل محمدی روبه روی جواد نکونام قرار می گیرد؟
پرداخت حقوق 13 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی روی 4 میلیون اضافه حقوق حساب کنند
گل ششم ایران به قرقیزستان با پنالتی حسن زاده
افشای واقعیت ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان
افشای جزییات پرونده قاچاق دختران
خبر خوش برای از 2 واریزی جدید برای مددجویان | این گروه منتظر پیامک واریزی باشند
نشست خبری دکتر احمد چلداوی رییس دانشگاه شاهد
حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

موضوعات داغ:
حقوق بازنشستگان
تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی
فوتسال ایران
افزایش حقوق
ستاره معصومی
افزایش حقوق بازنشستگان
شورای نگهبان
کمیسیون اجتماعی
جام ملت های آسیا
آزمایشگاه مرجع
عین آباد
نگین زندی
دموکرات ها
سوررئالیسم
قراولخانه
خوزه خیمنز
جشن آتش
دستگاه سنگبری
رضا شاه منصوری
کارخانه های هوشمند
شهرداری کتالم و ساداتشهر
حوادث عراق
جام جهانی 1962
مالکوم
محمد همتی
جریان ملی
شکایت باشگاه سپاهان
آماده باش کامل
فراری روما
فریدون زندی
مجلس شورای اسلامی
دو تیم استقلال
جام ملت های فوتسال آسیا 2024
یحیی گل محمدی
رییس دانشگاه
شورای اسلامی
فوتبال ایران
جام ملت های فوتسال آسیا
وزیر اقتصاد
بیمه تکمیلی
رهبر انقلاب
تیم ملی فوتسال ایران
سخنگوی شورای نگهبان
مدیریت پرسپولیس
فوتبال اسپانیا
تیم ملی فوتبال
تیم ملی فوتسال
میلیون تومانی
روزهای پایانی
تعطیلی شنبه
فوتسال آسیا
کمیته امداد
قانون اساسی
جواد نکونام
متناسب سازی
فدراسیون فوتبال اسپانیا
تیم ملی فوتبال کشورمان
صندوق بازنشستگی فولاد
پایگاه خبری تحلیلی
رتبه بندی فرهنگیان
میزان افزایش حقوق
استوری کنایه آمیز
هواداران استقلال
فدراسیون فوتبال
صندوق بازنشستگی
رادیو کاتالونیا
باشگاه پرسپولیس
هزینه های زندگی
باشگاه تراکتور
باشگاه بدنسازی
شورای عالی کار
مستمری بگیران
آمادگی جسمانی
تیم ملی ایران
اصغر حسن زاده
دانشگاه علوم
رییس کمیسیون
مصطفی زمانی
پایگاه خبری


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
مجله خبری آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
لوازم یدکی کیا
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
موزیک ترین
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.