
با خیال راحت لبنیات پرچرب بخوریدبرای دهه ها به ما گفته شده است که لبنیات کم چرب را برای سبد غذایی خود انتخاب کنیم؛ اما پژوهشی جدید این توصیه قدیمی را زیر سوال برده است. لبنیات پرچرب ممکن است سالم تر از آن چیزی باشند که توصیه های رایج در گذشته نشان می دادند. در یک مطالعه 12 هفته ای، بزرگسالانی که روزانه سه وعده لبنیات مصرف کردند، افزایش قابل توجهی در وزن، چربی بدن، کلسترول یا مقاومت به انسولین نداشتند. در عین حال، فشار خون آن ها بهبود یافت و میزان دریافت کلسیم، پروتیین و ویتامین D نیز افزایش پیدا کرد. این یافته ها نشان می دهند که ساختار پیچیده لبنیات ممکن است از میزان چربی اشباع شده آن اهمیت بیشتری داشته باشد. به گزارش ایسنا به نقل از ساینس دیلی، مطالعه جدیدی از کانادا که به سرپرستی هاروی اندرسون، استاد دانشگاه تورنتو، انجام شده است، به شواهد رو به رشدی اضافه می کند که نشان می دهند لبنیات پرچرب می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. در این مطالعه 12 هفته ای، 74 بزرگسال تحت شرایط مختلف رژیمی، مقادیر متفاوتی لبنیات مصرف کردند. پژوهشگران دریافتند مصرف روزانه سه وعده لبنیات پرچرب تأثیر منفی قابل توجهی بر وزن بدن، ترکیب بدن، متابولیسم انرژی یا سطح چربی های خون نداشت. برچسب ها: لبنیات - سبد غذایی - توصیه - انتخاب - پژوهشی - مطالعه - افزایش |
آخرین اخبار سرویس: |