مطالب مرتبط:
واقعا مجبوریم روزانه 8 لیوان آب بنوشیم؟ | نوشیدن کم یا زیاد آب چه ضررهایی دارد؟
در روز چند لیوان شیر باید بخوریم؟
معجزه نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب
در این ساعات طلایی حتما آب بنوشید | نوشیدن آب در این ساعات معجزه میکند!
فال روزانه دوشنبه 9 بهمن 1402
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 17:452024-01-28پزشكي

روزانه دو لیوان شیر بنوشید


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر لزوم مصرف روزانه دو لیوان شیر تاکید کرد و گفت: مصرف لبنیات بیشتر به خواب بهتر کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد اسماعیل زاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه کمبود خواب با بسیاری از پیامدهای منفی سلامت جسمی و روانی مرتبط است، افزود: در واقع کیفیت خواب یکی از مسائل مهم بهداشت عمومی جهانی در نظر گرفته می شود؛ بنابراین بسیاری از مردم به دنبال درمان های خانگی ساده برای بهبود کیفیت الگوی خواب خود هستند.

وی ادامه داد: نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، از نسل های پیشین تاکنون به عنوان راهی برای ایجاد آرامش، تسکین اضطراب و تسهیل خواب، متداول بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تریپتوفان یک اسید آمینه است که در انواع غذاهای حاوی پروتیین یافت می شود و نقش مهمی در تولید انتقال دهنده عصبی به نام سروتونین ایفا می کند؛ سروتونین خلق و خو را تقویت می کند، باعث آرامش می شود و به عنوان پیش ساز در تولید هورمون ملاتونین عمل می کند.

اسماعیل زاده عنوان کرد: ملاتونین که به عنوان هورمون خواب شناخته می شود، توسط مغز ترشح شده و به تنظیم ریتم شبانه روزی ما کمک کرده و بدن را برای ورود به چرخه خواب آماده می کند.


برچسب ها: وزارت بهداشت - خواب - بهداشت - بهبود - مدیرکل - جامعه - تغذیه
آخرین اخبار سرویس:

روزانه دو لیوان شیر بنوشید

روزانه دو لیوان شیر بنوشید