مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 11:442023-03-02اقتصادي

جداسازی موفقیت آمیز نمونه سلول های «کوشکی»


جداسازی و ذخیره موفقیت آمیز نمونه بافت جنسی و سلول های «کوشکی»، یوز ایرانی در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، هم زمان با تلف شدن کوشکی ، یوزپلنگ آسیایی معروف در سایت نگهداری توران به دلیل کهولت سن، از بافت جنسی و پوست آن بلافاصله مطابق پروتکل های استاندارد جهانی نمونه برداری شد و برای ذخیره سازی و تولید رده سلولی به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی کشور انتقال یافت.

اکنون پس از گذشت سه هفته و انجام آزمایشات و بررسی های لازم، زیست پذیری سلول ها تأیید و نمونه های بافت و سلول برای استفاده های احتمالی آتی منجمد و ذخیره شد.

محمد مدادی، مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در این باره تصریح کرد: ذخیره سلولی گونه های در معرض خطر و به ویژه بحرانی ازجمله روش های حفاظتی خارج زیستگاهی برای اهداف پژوهشی و احیا در دنیا مورد توجه بوده و در کشور نیز با استفاده از ظرفیت های موجود ضروری است.

وی افزود: این اقدام در راستای تفاهم نامه و همکاری دوجانبه دفتر با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی کشور به عنوان مرجع راه اندازی بانک سلولی حیات وحش و گونه های در معرض تهدید انجام پذیرفت.

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی گفت: توافقات برای اقدام مشابه برای حداقل 20 گونه در معرض تهدید با همکاری ادارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جداسازی موفقیت آمیز نمونه سلول های «کوشکی»

جداسازی موفقیت آمیز نمونه سلول های «کوشکی»