مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 11:002023-03-02سياسي

لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی


نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان ها با تاکید بر لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی گفت: نباید به مساله اقتصاد سیاسی نگاه کنیم و باید از متخصصان کاربلد بهره بگیریم.

- نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان ها تاکید کرد لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان ها با تاکید بر لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی گفت: نباید به مساله اقتصاد سیاسی نگاه کنیم و باید از متخصصان کاربلد بهره بگیریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدکاظمی رحیمی در چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که امروز برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و طرح این سوال که چه عاملی می تواند زمینه ساز وضعیت اقتصادی فعلی کشور شود؟ گفت: کاهش ارزش پول ملی و سرطان تورم مهم ترین عامل وضعیت فعلی اقتصاد کشور است.

وی اضافه کرد: امروز بیش از 90 کشور در دنیا تورم زیر سه درصد دارند که تقریبا نیمی از کشورهای جهان را تشکیل می دهند یعنی اگر امسال متوسط قیمت کالا 100 هزار واحد باشد، سال دیگر قیمت کالا 103 هزار خواهد بود.

در میان این 90 کشور طیف گسترده ای از کشورهای بسیار فقیر و حتی جنگ زده تا کشورهای دموکراتیک و توسعه یافته دیده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی

لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی