مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 10:502023-03-02اقتصادي

نقش آشوب ها در جهت افزایش قیمت دلار


در بازه زمانی آغاز ناآرامی ها تا نیمه آذر (اوج ناآرامی ها)، نوسانات قیمت دلار نسبت به بازه قبل بیشتر شده و از 31900 تومان به رکورد تاریخی خود در آن زمان یعنی 36880 تومان رسیده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: مرور اتفاقات رخ داده در کشور از تابستان امسال تا امروز، سرنخ هایی از دلایل جهش ارز در زمستان به ما می دهد که هیچ کدام اقتصادی نیست.

سیر تحولات سیاسی- اجتماعی- اقتصادی 6 ماه گذشته نشان می دهد وضعیت امروز نرخ ارز در بازار غیررسمی بیش از آنکه متأثر از مولفه های واقعی اقتصاد باشد، نتیجه یک عملیات مشترک داخلی- خارجی است که با کاشتن بذر ناآرامی ها شروع و با عملیات رسانه ای آبیاری شد و حالا میوه آن در بازار ارز چیده می شود.

در بازه زمانی اول شهریور تا 26 شهریور (قبل از شروع ناآرامی ها)، نوسانات دلار از قیمت 29250 تومان به 31540 تومان رسیده و محدوده این افزایش معادل 2000 هزار تومان بوده که در واقع به منزله بازگشت قیمت دلار به نرخی پایین تر از تاریخ 31 تیر است؛ در کل بازه زمانی پیش از شروع ناآرامی ها نوسان دلار در همین محدوده است.

اما در بازه زمانی آغاز ناآرامی ها تا نیمه آذر (اوج ناآرامی ها)، نوسانات قیمت دلار نسبت به بازه قبل بیشتر شده و از 31900 تومان به رکورد تاریخی خود در آن زمان یعنی 36880 تومان رسیده است که نشان می دهد توالی وقایع این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آشوب ها در جهت افزایش قیمت دلار

نقش آشوب ها در جهت افزایش قیمت دلار