مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 10:052023-03-02پزشكي

نکاتی که سرطان را از شما دور می کند


طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت، از 40 درصد سرطان ها می توان پیشگیری کرد و مواردی هم که قابل پیشگیری نیست را نیز می توان به کمک خودمراقبتی، امید به اثربخشی روش های تشخیصی و درمانی به آسانی تشخیص داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از بهداشت نیوز، سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد.

طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت، از 40 درصد سرطان ها می توان پیشگیری کرد و مواردی هم که قابل پیشگیری نیست را نیز می توان به کمک خودمراقبتی، امید به اثربخشی روش های تشخیصی و درمانی، مراجعه به موقع و زودهنگام به آسانی تشخیص داد؛ به طوری که نیمی از سرطان ها قابل درمان است.

بسیاری از عوامل محیطی و از همه مهم تر استعداد ژنتیکی در ایجاد سرطان نقش دارد، اما می توان با خودمراقبتی و رعایت اصول ده گانه زیر برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان اقدام کرد و احتمال بروز سرطان را کاهش داد یا بروز آن را به تعویق انداخت.

1- پرهیز از مصرف دخانیات استفاده از هر یک از فرآورده های توتون مانند سیگار، پیپ و قلیان خطرناک است و موجب انواع سرطان از جمله ریه، مثانه، کلیه و دهانه رحم می شود.

حتی جویدن توتون نیز خطرناک است و احتمال بروز سرطان دهان و لوزالمعده را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی که سرطان را از شما دور می کند

نکاتی که سرطان را از شما دور می کند