مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 08:002023-03-02سياسي

دانشگاه ها برای رفع چالش های کشاورزی مازندران راهکار ارائه دهند


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است لازم است از ظرفیت دانشگاه ها برای رفع مشکلات کشاورزی استان استفاده شود.

- ایسنا/مازندران معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است لازم است از ظرفیت دانشگاه ها برای رفع مشکلات کشاورزی استان استفاده شود.

روح الله سلگی دیشب در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری افزود: نقش این دیار در امنیت غذایی کشور بی بدیل است و هم اکنون بیش از 37 درصد جوجه ریزی برای تولید گوشت مرغ کشور در مازندران فرآوری می شود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 45 درصد برنج سفید، 11 درصد گوشت قرمز، 70 درصد کیوی و 50 درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می شود که این امر نشان دهنده جایگاه ویژه استان در تامین امنیت غذایی کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که متاسفانه در سال های گذشته در آمایش کشت در استان دچار مشکل شدیم میزان نیاز پرتقال کشور را دو و نیم میلیون تُن اعلام کرد و افزود: مازندران پنج میلیون تن پرتقال تولید دارد که بخش اندکی از آن صادر می شود و وقتی کشاورز متضرر می شود بلافاصله با تغییر الگوی کشت، این بار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها برای رفع چالش های کشاورزی مازندران راهکار ارائه دهند

دانشگاه ها برای رفع چالش های کشاورزی مازندران راهکار ارائه دهند