مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 21:202023-03-01پزشكي

اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران 10 ساله شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طرح پزشک خانواده از سال 91 تاکنون در استان در حال اجرا و قرار است در سایر استان ها نیز عملیاتی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد غلامی شامگاه چهارشنبه در همایش کشوری پزشکی خانواده با عنوان پزشکی خانواده راهکاری عادلانه، گسترده و اثربخش در ارتقای سلامت جامعه با ارائه آماری اظهار کرد: 105 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 83 مقاله تأیید شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: 52 مقاله به صورت پوستر و 31 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهند شد و 3 مقاله برتر از هرکدام نیز در نهایت انتخاب می شوند.

غلامی با بیان اینکه این همایش بر 3 محور پزشکی خانواده و ارتقای سلامت، پزشکی خانواده و اثربخشی اقدامات، پزشکی خانواده و اجتماعی سازی سلامت خواهد بود که هر محور شامل بخش هایی مجزاست، گفت: محور پزشکی خانواده و ارتقای سلامت شامل بخش های آموزش سلامت، مادران باردار، سفیران سلامت، و کودک سالم است.

محور پزشکی خانواده و اثربخشی اقدامات، نیز شامل بخش های کنترل دیابت، کنترل فشار خون، غربالگری سرطان ها، و سلامت روان است و محور پزشک خانواده و اجتماعی سازی سلامت شامل عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، نقش رسانه در سلامت، سواد سلامت، اصول اساسی اخلاق حرفه ای در خدمات پزشکی خانواده، و ایده های فناو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران 10 ساله شد

اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران 10 ساله شد