مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 20:252023-03-01سياسي

کشاورزی در بخش اقتصادی می تواند جایگزین نفت شود


نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مهم ترین بخش اقتصاد ایران است، گفت: این بخش در چارچوب اقتصاد مقاومتی می تواند جایگزین نفت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین نوش آبادی ظهر چهارشنبه صبح چهارشنبه در کنفرانس ملی جایگاه محصولات استراتژیک در امنیت غذایی و کشاورزی پایدار که در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد ورامین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مؤلفه های مهم اقتدار ملی، امنیت غذایی است.

نوش آبادی افزود: 80 درصد امنیت غذایی و 20 درصدد اشتغال زایی و ارزآوری در حوزه کشاورزی رقم می خورد، سازمان ملل متحد و سازمان فائو، امنیت غذایی را دسترسی همه مردم به غذای کافی در تمام اوقات برای داشتن یک زندگی سالم می دانند.

وی با بیان اینکه اجلاس جهانی غذا، امنیت غذایی را هدف اصلی توسعه هزاره سوم می داند گفت: محدودیت زمین های کشاورزی، کمبود منابع آب، افزایش قیمت انرژی، افت سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات کشاورزی، از موانع موجود در مسیر امنیت غذایی جهانی است .

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت و جلوگیری از اتلاف آب و انرژی از ضروریات کنونی توسعه کشاورزی در جمهوری اسلامی است عنوان داشت: برای دست یابی به اقتدار کشاورزی و امنیت غذایی، باید 6 رویکرد در دستور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی در بخش اقتصادی می تواند جایگزین نفت شود

کشاورزی در بخش اقتصادی می تواند جایگزین نفت شود