مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 16:452023-03-01دانش

چرخش سازه ها در اصفهان به دلیل فرونشست زمین


نتایج بررسی های محققان دانشگاه آزاد واحد نجف آباد نشان می دهد که در اصفهان برخی از سازه ها به دلیل فرونشست زمین چرخش داشته اند، ضمن آنکه در برخی موارد انفجار گاز به دلیل تنش ناشی از این پدیده رخ داده است.

- نتایج بررسی های محققان دانشگاه آزاد واحد نجف آباد نشان می دهد که در اصفهان برخی از سازه ها به دلیل فرونشست زمین چرخش داشته اند، ضمن آنکه در برخی موارد انفجار گاز به دلیل تنش ناشی از این پدیده رخ داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهرام نادی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف آباد امروز در وبینار پدیده فرونشست اصفهان و علل آن با اشاره به مطالعات اجرا شده در زمینه فرونشست زمین در اصفهان، گفت: در این مطالعات مشاهده کردیم که در منطقه ای به دلیل فرونشست زمین در اصفهان 8 مدرسه تعطیل شد، ضمن آنکه موجب قطع لوله گاز در برخی از سازه ها شد که انفجار نیز رخ داده است.

وی چرخش سازه ها را از دیگر عوارض ایجاد فرونشست در اصفهان نام برد و یادآور شد: بررسی ما نشان داد که برخی از سازه ها حدود 28 سانتی متر چرخش داشته اند و این امر، موجب تنش در لوله های گاز در این سازه ها شده است که برای جلوگیری از انفجار، این لوله ها قطع شده است.

به گفته وی در یکی از سازه ها به منظور جلوگیری از چرخش سازه، از پیاده رو، تیرآهن هایی از زمین به سازه متصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخش سازه ها در اصفهان به دلیل فرونشست زمین

چرخش سازه ها در اصفهان به دلیل فرونشست زمین