مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 15:002023-03-01سياسي

لزوم ارتقای بهره وری بر پایه دانش و فناوری درحوزه آب


معاون آمار و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد بر ارتقای بهره وری بر پایه دانش و فناوری درحوزه آب تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جعفر رحمانی چهارشنبه در چهارمین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان به تشریح دستورکارهای این نشست پرداخت و از دلایل محدود شدن برگزاری این کارگروه را تشکیل ستاد نوفاد و برگزاری جلسات مستمر آن با موضوعات دانش بنیان و مرتبط با شعار سال عنوان کرد و گفت: در این کارگره ساماندهی مسایل پژوهشی استان دنبال خواهد شد.

معاون آمار و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، بحران آب را یکی از مهمترین بحران های جاری و آتی استان بیان کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مساله اصلی استان آب است در برنامه تحولی یزدِ نوین این مسئله در اولویت قرار گرفت و طرح های مختلفی نظیر انتقال آب دریا به استان پیگیری و به اجرا درآمد.

رحمانی تصریح کرد: اما نگاه صِرف به تامین آب از طریق انتقال از دریا یا بین حوزه ای و بدون توجه به بهره وری و مصرف آب اشتباه است.

وی با اشاره به منفی بودن تراز آبخوان ها در استان، گفت: نگرانی که همواره وجود دارد این است که حیات زیست استان ممکن است در خطر قرار گیرد از این رو باید آب انتقالی جایگزین آب مصرفی صنایع، معادن و کشاورزی از این محل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ارتقای بهره وری بر پایه دانش و فناوری درحوزه آب

لزوم ارتقای بهره وری بر پایه دانش و فناوری درحوزه آب