مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 14:002023-03-01سياسي

باید در خصوص پدیده کودک همسری دقت بیشتری شود


رییس دادگستری شهرستان تایباد گفت: باید در خصوص پدیده کودک همسری دقت و صراحت بیشتری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جمال فرزانه صبح چهارشنبه در همایش بررسی علل و پیامدهای پدیده کودک همسری در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه آزاد تایباد اظهار کرد: سن پدیده کودک همسری در تایباد به 13 سال رسیده است و این همایش با حضور دانشجویان سرآغاز یک کار تحقیقی و پژوهشی خواهد بود که نتیجه آن به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

رییس دادگستری شهرستان تایباد با بیان اینکه قطعیت 13 سال نمی تواند برای همه زنان شروع سن بلوغ را بهمراه داشته باشد، گفت: ما یک بلوغ فقهی و یک بلوغ اجتماعی داریم، ما برای تفسیر یک موضوع باید همه موارد را یکجا ببینیم، وقتی برای افتتاح حساب یا پرداخت یارانه 18 سال قید شده است، باید در خصوص پدیده کودک همسری دقت و صراحت بیشتری شود.

تلاش برای حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان هستیم جعفر صدیقی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد نیز اظهار کرد: آنچه هدف این همایش است، پیشگیری از پدیده کودک همسری نه مخالفت با ازدواج به موقع است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد ادامه داد: ورود دادستانی و دادگستری به این پدیده اجتماعی به دلیل تکالیفی است که قانون بر عهده ما گذاشته است، موضوع دیگر حمایت از حقوق عامه است، ما در دستگاه قضایی مکلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید در خصوص پدیده کودک همسری دقت بیشتری شود

باید در خصوص پدیده کودک همسری دقت بیشتری شود