مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 12:222023-03-01بين الملل

تحرکات هواپیماها و کشتی های جنگی چین نزدیک تایوان


وزارت دفاع تایوان گفت که طی بیست و چهار ساعت اخیر، 25 فروند هواپیمای نظامی و سه شناور جنگی چینی در اطراف این جزیره رصد شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش های نظامی و سیاسی بین پکن و تایپه و افزایش اقدامات نظامی ارتش چین اطراف این جزیره، تایوان بار دیگر از تحرکات جنگنده ها و کشتی های چینی نزدیک خود خبر داد.

وزارت دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) از نزدیک شدن 25 روند هواپیمای نظامی و 3 شناور جنگی چین به این جزیره در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: از ساعت 6 صبح روز 28 فوریه تا ساعت 6 صبح روز 1 مارس، 25 هواپیما و 3 کشتی ارتش آزادی بخش خلق چین اطراف تایوان رصد شدند .

وزارت دفاع تایوان همچنین گفت که در جریان تحرکات نظامی یک روز اخیر چین اطراف این جزیره، 19 فروند جنگنده جِی-10 این کشور وارد محدوده پدافند هوایی تایپه شدند.

تایوان بخشی از چین محسوب می شود که ادعا های جدایی طلبانه دارد؛ ادعا هایی که کشور های جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی رتبه سیاسی یا نظامی از کشور هایی که پکن با آن ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات هواپیماها و کشتی های جنگی چین نزدیک تایوان

تحرکات هواپیماها و کشتی های جنگی چین نزدیک تایوان