مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 11:302023-03-01اجتماعي

مستند سازی روند درمانی پیروز/ برخورد با خطاهای احتمالی


کالبدگشایی پیروز انجام شده و در صورت بروز خطای دامپزشکی برخورد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان اظهار داشت: در سال های اخیر تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست بر روی حفاظت از یوز در زیستگاه ها بوده است و در سال جاری پویایی خوبی در مناطق داشته ایم به طوری که 7 قلاده یوز ماده در قالب سه خانواده رصد شدند که امیدوار به آینده زیستگاهی آن هستیم.

وی گفت: در طول سال های گذشته، فرصت های اجتناب ناپذیری برای تکثیر یوز در اسارت حاصل شد اما تا سال 1400 به دلایل مختلف از جمله قدرت باروری پایین یوز نر (کوشکی)، عدم جفت گیری طبیعی و غیره موفق به این مهم نشد در حالی که در مقاطعی از متخصصان خارج از کشور نیز استفاده کرد.

اکبری تصریح کرد: جفت گیری، لقاح مصنوعی و استفاده از مشاوران خارجی و غیره هم در آن سال ها منجر به زادآوری و تولد توله نشد تا اینکه در سال 1400 در نخستین سال جفت گیری ایران به صورت کاملاً طبیعی با یک یوز نر زنده گیری شده از طبیعت به نام فیروز باردار شد و با جراحی سزارین سه توله متولد شد.

وی گفت: در روز سوم پس از تولد توله ها، یکی از توله ها تلف می شود که در کالبدگشایی انجام شده توسط دامپزشک و بنابر تشخیص ایشان علت تلف شدن توله یوز چسبندگی مادرزادی و سرتاسری پرده جنب به ریه چپ اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند سازی روند درمانی پیروز/ برخورد با خطاهای احتمالی

مستند سازی روند درمانی پیروز/ برخورد با خطاهای احتمالی