مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 10:052023-03-01سياسي

کنگره جهانی فارابی راهگشای ایجاد کارگروه مشترک برای فارابی پژوهی


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ایجاد کارگروه مشترک فارابی پژوهی بین ایران و قزاقستان، گفت: این همکاری مشترک می تواند فارابی شناسی را در جهان معاصر، - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ایجاد کارگروه مشترک فارابی پژوهی بین ایران و قزاقستان، گفت: این همکاری مشترک می تواند فارابی شناسی را در جهان معاصر، به ویژه جهان اسلام، توسعه دهد و انگیزه محققان هر دو کشور و دیگر کشورها را در این خصوص تقویت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی، نخستین کنگره جهانی فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی با هدف گرامی داشت مقام حکیم ابونصر فارابی برگزار شد.

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم با ارسال پیامی به این رویداد، گفت: حکیم فارابی از دانشمندان یگانه جهان است که تفرد و تمایز او در آثار نویسندگان و مورخان تأیید شده است.

متفکر، فیلسوف و هنرمندی پرآوازه که حیات خود را در راه عقلانی سازی فرهنگ و تمدن بشری صرف کرد.

فارابی در عین بهره مندی از میراث عقلانیت اسلامی و گفت وگوی مؤثر و نقادانه با متفکران شرق و غرب، گستره عقلانیت را بیش از پیش توسعه داد و ساحات متعدد زندگی انسان را بدان آمیخته کرد تا آدمی با دیده ای متنقذ و اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره جهانی فارابی راهگشای ایجاد کارگروه مشترک برای فارابی پژوهی

کنگره جهانی فارابی راهگشای ایجاد کارگروه مشترک برای فارابی پژوهی