مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 09:552023-03-01اجتماعي

خوشمزه ترین روستای کشور در ایلام/ اینجا همه مردم کارآفرین هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، مهدی آباد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایلام در استان ایلام است که چیزی در حدود 1360 نفر نیز جمعیت دارد.

در ایلام و در بین تمام زائرین که مرز مهران در استان ایلام را برای تردد به کشور عراق انتخاب می کنند، روستای مهدی آباد به روستای کباب معروف است.

مهدی آباد روستایی است که شغل عمده مردم آن دامداری و کبابی است؛ به طبع این ظرفیت اکثر جوانان این منطقه شغل کبابی را برای خود برگزیده و این روستا را با کباب معروف خود به دیگران شناسانده و برند کباب خوب را برای خود ثبت کرده اند.

روستای مهدی آباد، معروف به روستای کباب نصرالهی یکی از جوانان روستای مهدی آباد می گوید: استان ایلام در سال های اخیر از رتبه های برتر مصرف گوشت قرمز به شمار رفته است، شاید بشود گفت که روستای مهدی آباد برترین روستای کبابی ایران است که به این نام در استان و کشور شهرت دارد.

علی رشیدی یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: این روستا نقش متفاوتی را در معرفی استان ایلام دارد چرا که علاوه بر مصرف گوشت قرمز در کبابی های سطح خود، به عنوان یکی از قطب های تولید گوشت قرمز نیز به حساب می آید.

مردم این روستا همه کارآفرین هستند به نحوی که کمتر کسی پیدا می شود که پیشه کبابی را برنگرفته باشد، از این رو مردم اینجا کودکان خود را از کودکی در کبابی ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشمزه ترین روستای کشور در ایلام/ اینجا همه مردم کارآفرین هستند

خوشمزه ترین روستای کشور در ایلام/ اینجا همه مردم کارآفرین هستند