مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 09:002023-03-01اقتصادي

میانگین راندمان آب در کشور بسیار پایین است


معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میانگین راندمان آب در کشور پایین است و به ازای هر متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی فقط یک کیلو گرم محصول برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شاهپور علایی مقدم، در اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی سراسر کشور، گفت: بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازفائو اگر بارندگی کشوری زیر 150 میلی متر باشد کشاورزی در آن سرزمین توجیه اقتصادی ندارد، در حال حاضر میانگین بارش جهانی 860 میلی متر است که این عدد در ایران 250 میلی متر بوده که کشاورزی را سخت کرده است.

وی افزود: در جهان سطح کشت یک میلیارد و 400 میلیون هکتار بوده که در ایران این عدد 14 میلیون هکتار است.

علایی مقدم درباره تولید محصولات کشاورزی در جهان، اضافه کرد: میانگین عملکرد دنیا تولید 9 میلیارد و 400 میلیون تن محصول و در کشور ما 106 میلیون تن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برنامه های مهم کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در 3 محور اجرای الگوی کشت، دانش بنیان شدن کشاورزی و استخراج داده های دقیق از عرصه ها و بستر های تولید است.

علایی مقدم عنوان کرد: برای اجرای الگوی کشت باید مشوق هایی وجود داشته باشد که بهره وران همراهی داشته باشند در این باره 130 همت برای اجرای الگوی کشت نیاز است تا میزان تولید محصولات کشاورزی از 82.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین راندمان آب در کشور بسیار پایین است

میانگین راندمان آب در کشور بسیار پایین است