مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 08:222023-03-01اقتصادي

توصیه به برنج کاران برای برون رفت از تنش آبی/ ارقام برنج با دوره رشد کوتاه بکارید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه اراضی کهسال گذشته در تنش آبی بودند امسال باتوجه به شرایط آبی از کشت برنج خودداری کنند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احسان عباس پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توصیه به کشاورزان باتوجه به در پیش بودن کشت برنج، اظهار کرد: باتوجه به کاهش قابل توجه بارندگی نسبت به سال گذشته و عدم آبگیری سدهای اصلی تغذیه کننده دشت های استان توصیه ما به ویژه به برنج کارانی که در انتهای خطوط و شبکه های آبیاری هستند این است از کشت جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: موضوع مهم اینکه سال گذشته اراضی که در تنش آبی بودند امسال باتوجه به شرایط آبی از کشت برنج خودداری کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: موضوع مهم اینکه برنج کاران با کشت ارقام با دوره رشد کوتاه بتوانند خشکی آخر فصل را پشت سر بگذرانند.

عباسپور با تاکید بر اینکه برنج کاران از کشت ارقام پرمحصول در مناطق با تنش آبی پرهیز کنند، تصریح کرد: بحث دیگر آبیاری تناوبی، شخم و شیار و آب تخت در شالیزارهای مازندران است.

وی با اعلام اینکه برنج کاران از هم اکنون نسبت به آماده سازی زمین و خزانه ها اقدام کنند تا کشت برنج زودتر انجام شود، خاطرنشان کرد: برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه به برنج کاران برای برون رفت از تنش آبی/ ارقام برنج با دوره رشد کوتاه بکارید

توصیه به برنج کاران برای برون رفت از تنش آبی/ ارقام برنج با دوره رشد کوتاه بکارید