مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 08:152023-03-01اقتصادي

صرفه جویی 3 میلیارد متر مکعبی آب با اجرای الگوی کشت


با اجرای الگوی کشت دست کم سالی 3 میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود و این در حالی است که تولید در سطح فعلی حفظ خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید مجتبی خیام نکویی رییس سازمان تات در اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره بر ضرورت تامین امنیت غذایی گفت: امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است و رییس جمهور هم در خصوص امنیت غذایی، الگوی کشت و ضرورت اجرای آن مطالب مفصلی مطرح کرده اند و جهادکشاورزی بر پایه تاکیدات رییس دولت برنامه های خود را به اجرا گذاشته است.

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اقتدار غذایی خواسته حاکمیت از وزارت جهادکشاورزی است و ما در ادامه دستیابی به امنیت غذایی پایدار در دولت سیزدهم به سوی اهداف حاکمیتی که همانا اقتدار غذایی است به پیش خواهیم رفت.

نکویی افزود: امنیت غذایی فراتر از تامین غذاست و چهار مؤلفه؛ فراوانی، دسترسی اقتصادی، سلامت و ثبات و پایداری در کنار هم شاکله امنیت غذایی را می سازد.

رییس سازمان تات دسترسی اقتصادی را از الزامات امنیت بر شمرد و گفت: در صورتی که محصول فراوان تولید شود، اما آحاد جامعه توانایی خرید نداشته باشند و یا سلامت محصول تامین نشود، ارکان امنیت غذایی شکل نخواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 3 میلیارد متر مکعبی آب با اجرای الگوی کشت

صرفه جویی 3 میلیارد متر مکعبی آب با اجرای الگوی کشت