مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:432023-02-28سياسي

مرکز پزشکی هسته ای بوشهر با اعتبار 900 میلیارد تجهیز می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از توسعه و تجهیز مرکز پزشکی هسته ای بوشهر با اعتبار 900 میلیارد ریال هم زمان با سفر رییس جمهور به استان بوشهر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، حسن ملکی زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مرکز جامع پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر به عنوان یکی از مجهزترین مراکز این حوزه شامل چهار بخش علوم پایه، پیش بالینی، ترانوستیکس (درمان نوین رادیونوکلایدی) و تصویربرداری بالینی است.

  وی تصریح کرد: به تازگی دستگاه تصویربرداری پت-سی تی به عنوان یک روش تشخیصی پزشکی دوگانه در این مرکز نصب شده است که در طراحی آن تصویربرداری مولکولی به منظور به تصویر کشیدن عملکرد ارگان ها ( PET) با بخش سی تی ( CT) برای تعیین محل یا جانمایی ضایعه ادغام شده است.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این روش اطلاعات بسیار ارزشمندی از وضعیت اولیه تومورهای بدخیم و میزان گسترش موضعی یا دوردست آن ها در بدن فراهم می کند که راهنمای بسیار مفید پزشک معالج برای انتخاب مناسب ترین روش درمانی است.

  ملکی زاده اضافه کرد: همچنین برای ارزیابی وضعیت بیماری در حین درمان یا پس از ختم درمان نسبت به روش های مرسوم تصویربرداری مانند سی تی اسکن و ام آر آی بسیار دقیق تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز پزشکی هسته ای بوشهر با اعتبار 900 میلیارد تجهیز می شود

مرکز پزشکی هسته ای بوشهر با اعتبار 900 میلیارد تجهیز می شود