مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:252023-02-28اجتماعي

220 اثر فرهنگی تاریخی در خاتم یزد کشف و شناسایی شد


بررسی باستان شناسی شهرستان خاتم (بخش های مرکزی، چاهک و ایثار) به منظور تکمیل نقشه باستان شناسی کشور صورت گرفت و حاصل این پژوهش، کشف و شناسایی 220 اثر فرهنگی تاریخی بود.

- بررسی باستان شناسی شهرستان خاتم (بخش های مرکزی، چاهک و ایثار) به منظور تکمیل نقشه باستان شناسی کشور صورت گرفت و حاصل این پژوهش، کشف و شناسایی 220 اثر فرهنگی تاریخی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمدحسین عزیزی خرانقی در ششمین نشست تخصصی بیستمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران گفت: بررسی باستان شناسی شهرستان خاتم (بخش های مرکزی، چاهک و ایثار) استان یزد با وجود مشکلات و محدودیت های ناشی از بیماری همه گیر کووید 19 در سال 1400 انجام شد.

این باستان شناس افزود: استان یزد با وجود قرارگیری در مرکز ایران میان فرهنگ های مختلف پیش از تاریخی، تاریخی و اسلامی در فارس، کرمان و فلات مرکزی و علی رغم پتانسیل های بالای باستان شناختی، به دلایل مختلف تاکنون کمتر از لحاظ باستان شناسی مورد مطالعه قرار گرفته و بررسی و کاوش های باستان شناختی بسیار اندکی در این استان انجام شده است.

او تصریح کرد: ظرفیت های بالای فرهنگی تاریخی استان یزد در دوران اسلامی بر همگان هویداست، ولی شرایط این منطقه از کشور در دوران تاریخی و بخصوص پیش از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

220 اثر فرهنگی تاریخی در خاتم یزد کشف و شناسایی شد

220 اثر فرهنگی تاریخی در خاتم یزد کشف و شناسایی شد