مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:102023-02-28اقتصادي

مهاجر: پیاز هفته آینده ارزان می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی اظهار داشت: - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برداشت و ورود پیاز جدید، محدودیت صادرات و افزایش واردات این محصول، قیمت پیاز هفته آینده کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکی از دلایلی که منجر به افزایش قیمت پیاز شد ارزان بودن پیاز در سال گذشته بود که باعث شد کشاورزان کمتر پیاز بکارند.

موضوع دیگر نیز این بود که صادرات اقلام سبزی و صیفی به موقع محدود نشد و با توجه به اختلاف قیمت ارز قسمت زیادی از پیاز تولیدی صادر شد.

وی افزود: در حال حاضر صادرات این اقلام محدود شده است و امیدواریم در هفته آینده قیمت ها کاهش یابد؛ البته واردات هم انجام می شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به وضعیت تولید گندم اشاره کرد و گفت:حدود 5 میلیون و 900 هزار هکتار اراضی زیرکشت گندم داریم که از این میزان حدود یک میلیون و 950 هزارهکتار اراضی آبی و سه میلیون و 950 هزار هکتار نیز اراضی دیم است.

وی اضافه کرد: استان های شمالی، شمال غرب کشور مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجر: پیاز هفته آینده ارزان می شود

مهاجر: پیاز هفته آینده ارزان می شود