مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:052023-02-28اقتصادي

اجرای طرح احیای 200 هکتار جنگل در مرودشت


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت در استان فارس از اجرای طرح احیا در 200 هکتار از اراضی جنگی این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/فارس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت در استان فارس از اجرای طرح احیا در 200 هکتار از اراضی جنگی این شهرستان خبر داد.

علیرضا رضایی نیا سه شنبه نهم اسفند به خبرنگاران گفت: طرح بذرکاری با همکاری جامعه محلی و تشکل های مردمی در سطح 200 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در محدوده جنگل های زاگرس مرکزی واقع در کامفیروز شمالی شهرستان مرودشت اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح از بذر گونه های گیاهی بلوط و بادام کوهی استفاده شد، خاطرنشان کرد: عملیات بذرکاری در اراضی جنگلی آسیب دیده از آتش سوزی، خشکسالی، آفات و خشکیدگی اجرایی شده است.

رضایی نیا افزود: عملیات بذرکاری در روستاهای ده دامچه و حاجی آباد منطقه کامفیروز شمالی که بیشترین مشکلات طبیعی متاثر از آتش سوزی و خشکسالی را داشتند اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان مرودشت حدود 80 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد، گفت: در این محدوده انواع درخت های بلوط، بادام، بنه، کیکم و گونه های گیاهی بیابانی وجود دارد.

رضایی نیا اضافه کرد: جنگل های زاگرس مرکزی در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نقش بسیار مهمی ایفا می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح احیای 200 هکتار جنگل در مرودشت

اجرای طرح احیای 200 هکتار جنگل در مرودشت