مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 16:002023-02-28اقتصادي

ریزش 4.7 درصدی غلات از کمباین ها به دلیل فرسودگی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کریم ذوالفقاری امروز در اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل اجلاس سران برگزار شد، افزود: - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ریزش 4.

7 درصدی غلات کشور از کمباین های فرسوده گفت: اکنون بخش عمده ماشین آلات کشاورزی عمر بالای 13 سال داشته و فرسوده هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کریم ذوالفقاری امروز در اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل اجلاس سران برگزار شد، افزود: طبق آمار ها از 580 هزار دستگاه تراکتور پلاک شده، 320 هزار دستگاه عمر بالای 13 سال دارند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان اینکه در گذشته مفهوم مکانیزاسیون تنها استفاده از تراکتور بود اظهار داشت: در حقیقت مکانیزاسیون به معنای ورود ادوات، فناوری ها و ماشین آلات کشاورزی به مزارع است، در واقع تراکتور شرط لازم است، اما کافی نیست و فقط در حوزه زراعی، باغی و مزارع دام و طیور استفاده می شود.

وی بر این باور است که عمر مفید برای تراکتور و کمباین 13 سال است.

ذوالفقاری تصریح کرد: یکی از سیاست های این مرکز افزایش اسب بخار ناوگان ماشینی و نوسازی این تجهیزات است به طوری که از سال های 40 تعدادی تراکتور های رومانی وارد کشور شد که هنوز از عرصه ها خارج نشده و نیاز است برای این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش 4.7 درصدی غلات از کمباین ها به دلیل فرسودگی

ریزش 4.7 درصدی غلات از کمباین ها به دلیل فرسودگی