مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 15:252023-02-28سياسي

7500 پرستار در اثر کرونا از کار افتاده شدند


رییس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به اینکه 7500 نفر از پرستاران به دلیل ابتلا به کرونا جانباز و از کار افتاده شدند، گفت: ضربه ناشی از کمبود پرستار مستقیما به مردم وارد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، قانون و وعده ها عمل شود.

وی با اشاره به تعرفه گذاری خدمات پرستاری که از دیگر مطالبات پرستاران بود، بیان کرد: این قانون 15 سال بود که روی زمین مانده بود و اجرا نمی شد و تا پیش از این در وزارت بهداشت عزمی برای عدم اجرای قانون وجود داشت تا اینکه مقام معظم رهبری در سال 1399 در پیامی تصویری، فرمودند این قانون به سود پرستاران است و باید اجرا شود.

سازمان پیش از این اتفاق، زیرساخت هایی را برای اجرای قانون مهیا کرده بود و 12 گام اساسی را برداشت که از جمله آن، آیین نامه ای بود که باید به تصویب شورای عالی بیمه سلامت می رسید.

رییس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: دستورالعمل های ثبت خدمات در HIS و دستورالعمل رسیدگی به اسناد نیز تدوین و توسط شورای عالی بیمه سلامت ابلاغ شد.

K پرستاری و ارزش نسبی خدمات پرستاری توسط بیمه تصویب و از سوی دولت ابلاغ شد شد و مجلس نیز بودجه 5200 میلیارد تومانی برای موضوع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص داد اما وزارت بهداشت در اجرای قانون بسیار کوتاهی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7500 پرستار در اثر کرونا از کار افتاده شدند

7500 پرستار در اثر کرونا از کار افتاده شدند