مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 14:582023-02-28اقتصادي

پورابراهیمی: تورم، عامل اصلی کاهش ارزش پولی ملی است


تورم، عامل اصلی کاهش ارزش پول ملی کشور بوده که ناشی از عوامل داخلی ازجمله ناترازی بودجه، نظام بانکی، اضافه برداشت های بانک ها و امثالهم است که اگر مدیریت شود ارزش پول ملی تقویت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: تورم دلیل اصلی کاهش ارزش پول ملی در اقتصاد کشور است، فضای روانی سیاسی هم حتما اثر گذار است ولی اصلی ترین عامل ساختاری در اقتصاد ایران تورم است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تورم ناشی از کسری ناترازی نظام بانکی است که مهمترین عامل است و عامل دیگر که اثرش اگر بیشتر نباشد کمتر نیست، ناترازی بودجه است.

 پورابراهیمی تصریح کرد: تعهدات دولت در یک اعداد مشخصی تعیین می شود اما منابع دولت خیلی کمتر است که اینجا هم دولت ها روی می آورند به استقراض از بانک مرکزی و باز دوباره تغییر پایه پولی و حجم نقدینگی و آثاری که دارد.

وی در خصوص نرخ ارز اظهار کرد: نرخ ارز در اقتصاد کشور تحت تاثیر دو عامل بیرونی و درونی است، تا الان هم عوامل بیرونی در اقتصاد ما اثر گذار بوده هم عوامل درونی؛ اما سهم عوامل داخلی در اقتصاد ما به مراتب ازعوامل بیرونی بالاتر بوده، سهمی که می توانستیم مدیریت کنیم.

 وی ادامه داد: بزرگترین سهمی که کاهش ارزش پول ملی را به وجود آورده ناترازی مربوط به نظام اقتصادی است که نات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پورابراهیمی: تورم، عامل اصلی کاهش ارزش پولی ملی است

پورابراهیمی: تورم، عامل اصلی کاهش ارزش پولی ملی است