مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 09:402023-02-28سياسي

روایتی از جانباز همدانی از دوران اسارت


رضا هوشیار جانباز 30 درصد و آزاده همدانی است و اگرچه عنوان شده بود که او شهید شده، اما خانواده اش چهارسال چشم انتظارش بودند تا در نهایت به خانه بازگشت.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: رضا هوشیار، متولد سال 1350، جانباز 30 درصد و آزاده دوران جنگ تحمیلی در همدان است که خاطرات اسارت وی به زمانی برمی گردد که حدود 15 سال بیشتر نداشت که به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفت و راهی جبهه های حق علیه باطل شد.

شب عملیات به علت بمباران شیمیایی از ناحیه ریه دچار مشکل شد که بیماری هاش بعدها نمایان شد.

او از رزمندگان غواص گردان 155 بود و در شامگاه عملیات کربلای 4، در سال 1365 به اسارت گرفته شد و در اسارت دچار جانبازی شد.

جانبازی در اسارت متفاوت است وی در خصوص دوران جانبازی خود به خبرنگار مهر چنین گفت: تصور بقیه از جانبازی نقص عضو و اختلال در فعالیت های روزمره است، اما جانبازی بنده از این نوع نیست؛ زیرا در دوران اسارت رخ داد و در آن زمان افرادی را داشتیم که یک عضوشان به طور کامل قطع می شد و موارد حادتر اما آن جا خیلی اهمیتی به مجروحیت یک اسیر نمی دادند، حتی شخصی از من جانبازی حادتری داشت و من شاهد بودم که درمان نشد و به شهادت رسید.

جانبازی در اسارت خیلی تفاوت دارد با زمانی که شخص جانباز می شود و بستری می شود و استراحت می کند، آن جا هیچ رسیدگی صورت نمی گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از جانباز همدانی از دوران اسارت

روایتی از جانباز همدانی از دوران اسارت