مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 09:252023-02-28سياسي

رسانه، دلار و سندروم کوری


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جعفر بلوری طی یادداشتی در ستون یادداشت روز کیهان با عنوان «رسانه، دلار و سندروم کوری» نوشت: روانشناسان می گویند، - روانشناسان می گویند، تمرکز بیش از حد روی یک موضوع یا یک نقطه ، باعث کوری و دیده نشدن موضوعات و نقاط دیگر می شود.

(رجوع شود به نظریه گوریل نامریی) این نکته روانشناسی، در مبحث رسانه نیز به شدت مطرح است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جعفر بلوری طی یادداشتی در ستون یادداشت روز کیهان با عنوان رسانه، دلار و سندروم کوری نوشت: روانشناسان می گویند، تمرکز بیش از حد روی یک موضوع یا یک نقطه ، باعث کوری و دیده نشدن موضوعات و نقاط دیگر می شود.

(رجوع شود به نظریه گوریل نامریی) این نکته روانشناسی، در مبحث رسانه نیز به شدت مطرح است.

وقتی رویدادی رخ می دهد که برای افراد یک جامعه مهم است، و رسانه ها روی آن متمرکز می شوند، رویداد های دیگر که چه بسا اهمیت بیشتری هم داشته اند دیده نمی شوند چرا که، رسانه ها روی آن ها تمرکز لازم را نداشته اند.

تحولات و رویداد های مهمی طی هفته ها و ماه های گذشته در کشور رخ داده که فقط یکی از بد ترین آنها، به دلیل تمرکز شدید برخی رسانه ها، بیش از سایر موضوعات دیده شده و بسیاری نیز که آرام بخش، غرورانگیز و امیدآفرین بوده، به دلیل عدم توجه کافی رسانه ها دیده نشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه، دلار و سندروم کوری

رسانه، دلار و سندروم کوری