مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 01:152023-02-27اقتصادي

پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان


معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان طی امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جهانبخش دولتشاه شامگاه دوشنبه در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان طی امسال، اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به شرایط بارندگی های مناسب امسال، شاهد افزایش سطح تولیدات کشاورزی باشیم.

وی، عنوان کرد: استان لرستان با سطح زیر کشت حدود 780 هزار هکتار، که از این مقدار حدود 600 هزار هکتار دیم و مابقی آبی است وبا توجه به بارندگی های مناسب امسال پیش بینی می شود سطح تولید گندم استان حدود 350 هزار تن باشد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: همچنین در زمینه کشت جو پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 165 هزار تن تولید را داشته باشیم.

دولتشاه، به کشت کاملینا در اراضی دیم استان اشاره کرد و گفت: در زمینه کشت کاملینا در اراضی دیم استان حدود پنج هزار و200 هکتار سطح زیرکشت وجود دارد که پیش بینی می شود حدود چهار هزار تن سطح تولید داشته باشیم و در حال حاضر در این محصول رتبه اول کشور هستیم.

وی با بیان اینکه کشت دانه های روغنی از مهم ترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان است، گفت: یکی از برنامه های مهم و استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان

پیش بینی تولید 350 هزار تن گندم در لرستان