مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 21:302023-02-27پزشكي

انجام اولین عمل موفقیت آمیز پیوند مغز استخوان در یزد


عمل پیوند مغز استخوان در یزد برای اولین بار در بیمارستان شهید صدوقی بر روی یک بیمار خانم 52 ساله انجام شد که نتیجه آن موفقیت آمیز بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمد فرات ضمن در رابطه با انجام اولین عمل پیوند مغز استخوان در این استان، اظهار کرد: خانم 52 ساله ای به علت تکثیر سلول های غیرطبیعی مغز استخوان به مدت 6 ماه با دارو تحت درمان بود که بیماری وی با درمان دارویی خاموش شده بود که برای جلوگیری از بازگشت و کاهش سال های بیماری و افزایش طول عمر بیمار، عمل پیوند انجام شد.

فوق تخصص بیماری های خون و سرطان اضافه کرد: طی فرایندی سلول های بنیادی فرد از طریق دستگاه دریافت و بعد از شیمی درمانی، سلول های بنیادی به بیمار تزریق شد.

این اقدام برای اولین بار در استان یزد انجام و با موفقیت همراه بود و بیمار بعد از سه هفته بستری، با حال عمومی خوب مرخص شد.

دکتر فرات تصریح کرد: پیوند مغز استخوان برای بیمارانی که سلول های مغز استخوان در ساختن سلول های طبیعی عاجز هستند، حیاتی است.

ضمن اینکه شانس بهبودی برای بیمار به نوع بیماری، سن، شرایط تحمل پیوند و همخوانی سلول بنیادی با بدن فرد بستگی دارد که این نوع پیوند در بسیاری از موارد 90 درصد می تواند سبب بهبود دائم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام اولین عمل موفقیت آمیز پیوند مغز استخوان در یزد

انجام اولین عمل موفقیت آمیز پیوند مغز استخوان در یزد