مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 21:102023-02-27بين الملل

هواپیمای گشتی آمریکا بر فراز تنگه تایوان پرواز کرد


وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای گشتی آمریکا امروز نزدیک مرزهای این جزیره در مسیر شمال به جنوب پرواز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز دوشنبه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای گشتی آمریکایی (P-8A Poseidon) از طریق تنگه تایوان از سمت شمال به جنوب پرواز کرد.

وزارت دفاع آمریکا هم در بیانیه ای در این خصوص ادعا کرد: هواپیمای آمریکایی از طریق تنگه تایوان از شمال به جنوب در مسیر بین المللی پرواز کرده است! گزارش اسپوتنیک حاکیست که این هواپیما امروز دوشنبه ساعت 15:50 به وقت محلی بر فراز تنگه تایوان پرواز کرده است.

در این گزارش اضافه شده است: در جریان عبور هواپیما از تنگه تایوان، ارتش این جزیره وضعیت دریا و حریم هوایی اطراف جزیره را زیر نظر داشت، وضعیت را عادی رسانه ای کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری کیودو، وزارت خارجه چین این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرد.

این در حالیست که وبگاه وزارت دفاع چین پنجشنبه پیش اعلام کرد که تان کفی (Tan Kefei) سخنگوی وزارت دفاع این کشور در سخنانی در یک نشست خبری تاکید کرده است که تایوان بخشی از چین به شمار آمده و مسئله تایوان یک موضوع داخلی است که مردم چین به تنهایی و بدون دخالت خارجی آن را حل خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواپیمای گشتی آمریکا بر فراز تنگه تایوان پرواز کرد

هواپیمای گشتی آمریکا بر فراز تنگه تایوان پرواز کرد