مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 20:152023-02-27سياسي

پیام تسلیت رییس حوزه هنری برای درگذشت هنرمند فلسطینی


رییس حوزه هنری درگذشت عبدالمعطی ابوزید رییس انجمن هنرمندان تجسمی فلسطین در سوریه را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در پی درگذشت عبدالمعطی ابوزید رییس انجمن هنرمندان تجسمی فلسطین در سوریه، محمد مهدی دادمان، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ دست توانمند هنرمندان متعهد و درد آشنا، زبان گویای ملت خویش و نقش های آنان، ندای رسای درد مردم زمانه ایشان است؛ درد مردمی که به قول پرستوی شاعر، قیصر عزیز، چین پوستینشان، مردمی که رنگ روی آستینشان، مردمی که نام هایشان، جلد کهنه شناسنامه هایشان درد می کند .

او به نیکی و بسیار زود دریافت که پایداری در برابر دشمن غاصب، به همان اندازه که نیازمند غیورمردانی رزمنده و سلاح دردست است، به همان میزان هم به هنرمندان دردمند و خلاقی احتیاج دارد که با احضار گذشته و بیان مسائل امروز، تصویر روشنی از فردا بیافرینند و زندگی را برای مردم خویش معنادار و غنی تر سازند.

او با همین نگرش عمیق و با هدف زنده نگاه داشتن یاد میهن و خاطره خانه، در طی این نیم قرن، اقدام به بازیابی هویت ملی مردم خویش در قالب عناصر بصری و نشانه های تصویری کرد و با نشر مدام آن ها در آثار هنری خود و شاگردان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام تسلیت رییس حوزه هنری برای درگذشت هنرمند فلسطینی

پیام تسلیت رییس حوزه هنری برای درگذشت هنرمند فلسطینی