مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 20:002023-02-27سياسي

وزارت راه مجاز به واگذاری اراضی خود به مالکان اعیانی شد


نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه های غیررسمی که قبل از سال 1394 به تصرف اشخاص درآمده، - به مالکان اعیانی واگذار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم (دوشنبه 8 اسفند ماه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1402، بند الحاقی 1 تبصره 11 را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شود، اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونتگاه های غیر رسمی را که قبل از سال 1394 به تصرف اشخاص درآمده و بر اساس طرح های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره برداری می باشد، به مالکین اعیانی واگذار نماید.

بر اساس بند الحاقی 2 تبصره 11، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجاز است نوسازی و ساخت منازل سازمانی نیروهای مسلح را با اولویت نیروی انتظامی از طریق اخذ تسهیلات بانکی و حمایت دولت در تأمین زمین و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و بکارگیری منابع داخلی و فروش املاک مازاد اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی موضوع این بند توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت راه مجاز به واگذاری اراضی خود به مالکان اعیانی شد

وزارت راه مجاز به واگذاری اراضی خود به مالکان اعیانی شد