مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 18:302023-02-27اجتماعي

گردوغبار 25 درصد آلودگی هوای اصفهان را افزایش داد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: میزان آلودگی هوای اصفهان در تابستان امسال 25 درصد افزایش داشت که علت آن تشدید گردوغبار و ذرات معلق بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد رضا لاهیجان زاده عصر دوشنبه در دومین نشست زیست بوم گفتگو که به مناسبت روز جهانی حیات وحش در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست، هواشناسی و دانشگاه ها انجام شده عرصه های مستعد گردوغبار کشور به 56 میلیون هکتار می رسد که 34 میلیون هکتار آن به کانون گردوغبار تبدیل شدند که بخشی دشت سجزی در شرق اصفهان است.

وی ادامه داد: این مطالعات درصد غبار در مساحت را مشخص کرده که طبق آن در همین تابستان گذشته 25 درصد میزان آلودگی هوای شهر اصفهان افزایش داشته که بدلیل افزایش گردوغبار و ذرات معلق ( pm) بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه تغییر اقلیم در برخی مناطق جهان بصورت سیلاب خود را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در خاورمیانه و بویژه ایران تغییر اقلیم با خشکسالی بروز کرده است.

لاهیجان زاده با بیان اینکه بین هشت هزار تا چهار هزار سال پیش تغییر دما 6 دهم بوده اما در یکصد سال گذشته یک درجه افزایش یافته است، اضافه کرد: بحران خشکسالی شدیدترین عارضه هاست که تأث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردوغبار 25 درصد آلودگی هوای اصفهان را افزایش داد

گردوغبار 25 درصد آلودگی هوای اصفهان را افزایش داد