مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 15:402023-02-27اقتصادي

راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر 40 درصد است


مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر 40 درصد است و میزان مصرف گاز در آن با بازدهی نیروگاه همخوانی ندارد و نیاز است تغییراتی در این مجموعه صورت بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجتی پور بعد از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین 480 هزار مشترک در بخش های مختلف داریم که 432 هزار مورد آن مصرف کننده بخش خانگی هستند.

وی افزود: 90 درصد روستاهای استان قزوین و 100 درصد جمعیت شهری استان قزوین تحت پوشش گاز هستند و نسبت به نرخ متوسط کشوری جلوتر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: کشور ما سومین تولیدکننده گاز و چهارمین مصرف کننده آن در دنیا است و متأسفانه مصرف گاز در کشور ما با کشوری همچون چین برابری می کند.

وی تاکید کرد: در حالی روسیه بزرگترین تولید کننده گاز دنیا محسوب می شود اما 11 درصد تولید خود را در کشور مصرف می کند ولی 94 درصد گاز تولید شده در کشور ما در شبکه داخلی مصرف می شود.

حجتی پور با بیان اینکه ایران در رتبه نخست پرداخت یارانه به بخش گاز در دنیا قراردارد عنوان کرد: متأسفانه بالاترین شبکه گازرسانی دنیا را در ایران داریم.

وی تاکید کرد: امسال به دلایلی همچون افزایش مصرف گاز و همچنین توسعه شبکه گازی با ناترازی و مصرف بیشتر از تولید روبرو بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر 40 درصد است

راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر 40 درصد است