مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 14:002023-02-27بين الملل

پایش جمعیت دامی کرمانشاه برای مقابله با سویه آفریقایی تب برفکی


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از پایش روزانه جمعیت دامی استان برای مقابله با سویه جدید تب برفکی تحت عنوان سویه آفریقایی خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از پایش روزانه جمعیت دامی استان برای مقابله با سویه جدید تب برفکی تحت عنوان سویه آفریقایی خبر داد.

حسین حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع سویه جدید تب برفکی در کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از شیوع این بیماری در استان کرمانشاه نداشته ایم.

وی گفت: با توجه به تراکم بالای دام در استان کرمانشاه، پایش روزانه جمعیت دامی استان برای شناسایی احتمالی سویه جدید تب برفکی در برنامه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ممنوعیت انتقال دام از استان کرمانشاه و دیگر استانهای غربی به سایر نقاط کشور برای جلوگیری از شیوع سویه آفریقایی تب برفکی، گفت: مجوز ارسال لاشه دام های کشتاری با نظارت دامپزشکی به دیگر استانها صادر می شود، اما ارسال دام زنده ممنوع است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه احتمال انتقال سویه جدید تب برفکی به صورت مکانیکی وجود دارد، گفت: برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری، باید جلوی نقل و انتقال دام گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش جمعیت دامی کرمانشاه برای مقابله با سویه آفریقایی تب برفکی

پایش جمعیت دامی کرمانشاه برای مقابله با سویه آفریقایی تب برفکی