مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 13:352023-02-27فناوري

21 ماهواره «استارلینک» آماده پرتاب به مدار پایینی زمین


شرکت «اسپیس ایکس» اخیرا با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرد که امروز(دوشنبه مصادف با 27 فوریه) را برای پرتاب 21 ماهواره نسل دوم استارلینک به مدار پایینی زمین از فلوریدا انتخاب کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایسنا، شرکت اسپیس ایکس در ادامه نوشت: ما آنها را V2 Mini می نامیم.

آنها نشان دهنده یک گام رو به جلو در قابلیت استارلینک هستند.

V2 Mini شامل فناوری های کلیدی مانند آنتن های آرایه فازی قدرتمندتر و استفاده از باند الکتریکی برای بک هال می شوند که به استارلینک اجازه می دهد تا چهار برابر ظرفیت بیشتری را در هر ماهواره نسبت به پرتاب های قبلی ارائه دهد.

این بدان معناست که استارلینک می تواند پهنای باند بیشتری را با قابلیت اطمینان بیشتر فراهم کند و میلیون ها نفر را در سراسر جهان به اینترنت پرسرعت متصل کند.

در تئوری آنتن، معمولاً منظور از آرایه فازی(Phased array) یک آرایه اسکن الکترونیکی شده است، یعنی آرایه ای از آنتن های کنترل شده توسط رایانه که پرتویی از امواج رادیویی تولید می کند که می توان آن را بدون حرکت دادن آنتن به سمت نقطه ای جهت دهی کرد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک هدف پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک(Starlink) که زیر نظر شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) متعلق به ایلان ماسک(Elon Musk) اداره می شود، رساندن اینترنت پر سرعت به بسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 ماهواره «استارلینک» آماده پرتاب به مدار پایینی زمین

21 ماهواره «استارلینک» آماده پرتاب به مدار پایینی زمین