مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 12:452023-02-27اجتماعي

سرشماری زمستانی پرندگان کرمانشاه با 3850 قطعه به پایان رسید


سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی کرمانشاه با سه هزار و 850 قطعه به پایان رسید.

- فرشاد فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سرشماری پرندگان در سال 1401، اظهار کرد: هرساله بر اساس دستورالعمل های کشورهای نیم کره شمالی زمین سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی انجام می گیرد.

وی افزود: بر اساس تقویم ایرانی سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی در تمامی استان های کشور از 10 دی ماه تا 10 بهمن ماه صورت می گیرد که امسال حدود 26 سایت شامل سدها و سراب ها مورد سرشماری قرار گرفتند.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به کم آبی و خشک شدن برخی سدها و سراب ها، تصریح کرد: در برخی از محل های تجمع پرندگان مانند سراب نیلوفر، سراب یاوری، تالاب هشیلان به دلیل خشکسالی و کمبود آب رو به خشکی رفته اند و تعداد پرندگان به میزان کمتر مشاهده شده است.

فتاحی با بیان اینکه امسال تجمع پرندگان بیشتر در پشت سد قابل مشاهده بوده، گفت: با این حال به دلیل خشکسالی و کم آبی بیش از حد طی سال های اخیر و اثر گذاری بر تالاب ها آمار سرشماری پرندگان نسبت به سال گذشته تقریباً مشابه بوده اما در بلند مدت روند کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طبق شناسایی و بررسی گونه های مشاهده شده در سال جاری بیش از سه هزار و 850 قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی در استان کرمانشاه مورد سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری زمستانی پرندگان کرمانشاه با 3850 قطعه به پایان رسید

سرشماری زمستانی پرندگان کرمانشاه با 3850 قطعه به پایان رسید