مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 10:302023-02-27سياسي

معاون قوه قضاییه: اخذ انواع تعهد از مشمولان عفو صحت ندارد


براساس شرایط عفو و ابلاغ معاونت قضایی قوه قضاییه به دادگستری استان ها، اظهار ندامت و پشیمانی از سوی افراد کفایت می کند و موضوع اخذ انواع تعهد از متهمان و محکومان اغتشاشات به هیچ وجه صحت ندارد.

- معاون قضایی قوه قضاییه گفت: براساس شرایط عفو و ابلاغ معاونت قضایی قوه قضاییه به دادگستری استان ها، اظهار ندامت و پشیمانی از سوی افراد کفایت می کند و موضوع اخذ انواع تعهد از متهمان و محکومان اغتشاشات به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: 16 بهمن ماه بود که اعلام شد در پی پیشنهاد رییس قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح به صورت معیاری موافقت کرده اند.

اما با توجه به معیاری بودن این عفو و تفاوت های آن با عفوهای مصداقی، طبیعتا در روند اجرا و شمولیت های آن، سوالات و ابهاماتی برای افراد و برخی رسانه ها به وجود آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه در همین زمینه به برخی سوالات پاسخ داده است.

یکی از شائبه های مطرح شده این است که اصولا عفو باید بعد از صدور حکم قطعی یک فرد اعمال شود و امکان بهرمندی از عفو قبل از صدور حکم قطعی و در مرحله دادسرا وجود ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون قوه قضاییه: اخذ انواع تعهد از مشمولان عفو صحت ندارد

معاون قوه قضاییه: اخذ انواع تعهد از مشمولان عفو صحت ندارد