مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 10:212023-02-27حوادث

دلایل تخریب گسترده ساختمان ها با زلزله های کم قدرت چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، هشتم بهمن ماه 1401 زلزله 5.

9 ریشتری شهرستان خوی شهر آفتاب گردان ایران زمین واقع در استان آذربایجان غربی را لرزاند، این زمین لرزه جان سه نفر از هموطنان مان را گرفت و بیش از هزار نفر بر اثر این زلزله مصدوم شدند.

بر اثر این زمین لرزه 2120 واحد تخریب و 11 هزار و 100واحد نیز آسیب دید و در حال حاضرپس از گذشت یک ماه از زلزله شهرستان خوی روند بازسازی منازل و ساختمان های تخریب شده آغاز شده است و جهادگران همچنان پای کار امدادرسانی و آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی هستند.

برای بررسی دلایل این بلای طبیعی با گروهی از نخبگان و اساتید عضو سازمان بسیج عمران و معماری آذربایجان غربی عازم مناطق زلزله زده خوی شدیم.

گروه جهادگران فاطمی تشکیل شده از گروهی از نخبگان و کارشناسان و اعضای هیئت علمی دانشگاههای عمران و معماری هستند که برای بررسی علمی و ارزیابی و جهت کمک و یاری رسانی در نقشه کشی و بازسازی مناطق زلزده تحت عنوان جهادگران فاطمی فعالیت می کنند.

زمان سفر از مبدا تا مقصد در حدود یک و نیم ساعت زمان بر بود سوز سرما و برف های آب نشده در کنار جاده، زیبایی و سختی زمستان را به رخ می کشید در طول مسیر آن چیزی که ذهنم را مشغول کرده بود خانه های آوار شده و سرمای سوزناک زمستان و زندگی در چادرهای مردمان دیار آفتاب گردان بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل تخریب گسترده ساختمان ها با زلزله های کم قدرت چیست؟

دلایل تخریب گسترده ساختمان ها با زلزله های کم قدرت چیست؟