مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 10:052023-02-27پزشكي

افزایش مراجعه به مراکز درمانی با گلو درد و تغییر صدا


«سرماخوردگی عوارض طولانی مدت ندارد، اما بعد از ابتلا به کرونا یک دنیای وسیعی وجود دارد به نام لانگ کووید، که به عوارض طولانی مدت این بیماری اشاره دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، گرفتگی صدا، درد گلو، ضعف جسمانی و علائمی از این دست که این روزها سبب شده مراجعه سرپایی به مراکز درمانی بیشتر شود، اما این علائم مربوط به کدام بیماری است، یک سرماخوردگی معمولی هستند یا کرونا مجدد پا به میدان گذاشته و قصد خودنمایی دارد.

آمارهای رسمی که نشان می دهد هرچه هست موارد ابتلا و حتی مرگ ومیر ناشی از کرونا بیشتر شده، همین چند روز قبل بود که وزارت بهداشت از افزایش تعداد شهرها با وضعیت نارنجی خبر داد؛ از وضعیت شهرها هم می شود متوجه افزایش موارد مراجعه به مراکز درمانی شد، مثلاً رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از افزایش ملایم روند ابتلا به عفونت های حاد تنفسی در استان فارس خبر داده است.

سید وحید حسینی به ایرنا گفته که وضعیت مراجعان مراکز تشخیصی و درمانی استان نشان دهنده افزایش ملایم ابتلا به عفونت های حاد تنفسی در استان است و این موضوع با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز 1402 و افزایش برگزاری آیین ها و دورهمی ها، نگرانی در مورد وضعیت موارد عفونت های حاد تنفسی را بیشتر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مراجعه به مراکز درمانی با گلو درد و تغییر صدا

افزایش مراجعه به مراکز درمانی با گلو درد و تغییر صدا